کد خبر: 373404
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۸ ۱۴:۳۲:۵۴
| |

گابارد: استیضاح، شانس ترامپ برای پیروزی در انتخابات را افزایش می‌دهد

«تولسی گابارد» کاندیدای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و عضو مجلس نمایندگان این کشور اعتقاد دارد، فرایند استیضاح ترامپ شانس او را برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری 2020 بیشتر می‌کند.

گابارد: استیضاح، شانس ترامپ برای پیروزی در انتخابات را افزایش می‌دهد
کد خبر: 373404
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۸ ۱۴:۳۲:۵۴

اعتمادآنلاین| نماینده دموکرات ایالت هاوایی در مجلس نمایندگان آمریکا که کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر 2020 (13 آبان 1399) است، در ادامه انتقادهایش درباره روند استیضاح رئیس‌جمهور در کنگره، در یک مصاحبه با شبکه آمریکایی درباره تاثیرات معکوس استیضاح بر تقویت شانس دونالد ترامپ برای پیروزی در انتخابات سال‌ آینده ریاست جمهوری این کشور هشدار داده است.

«تولسی گابارد» عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا و تنها کسی است که از بین ده‌ها کاندیدای این حزب در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا در جلسه رای‌گیری درباره استیضاح دونالد ترامپ حضور داشت.

او در مصاحبه با «ای‌بی‌سی نیوز» در تازه‌ترین اظهارنظر درباره چرایی دادن رای ممتنع به استیضاح رئیس‌جمهور جمهوری‌خواه آمریکا گفت: «متاسفانه معتقدم که استیضاح تنها سبب جسورتر شدن بیشتر دونالد ترامپ، افزایش حمایت‌ها از او و همچنین بیشتر شدن این احتمال که او پیروز شود، خواهد شد و همچنین این احتمال را سبب می‌شود که (دموکرات‌ها) در مجلس نمایندگان کرسی‌های بسیار بیشتری را به جمهوری‌خواهان ببازند».

گابارد در این مصاحبه درباره اینکه جمهوری‌خواهان کنترل مجلس نمایندگان را از دست دموکرات‌ها بگیرند، به شدت «ابراز نگرانی» کرد.

این عضو دموکرات کنگره و کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، همچنین درباره «تاثیرات طولانی مدت» و مخرب پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده بر کل کشور آمریکا هشدار داده است.

او در این مصاحبه در دفاع از رای جنجالی خود در جلسه رای گیری استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان آمریکا تاکید کرد، این رای تصمیم برای «بی‌طرف» بودن نبود و او به خاطر دفاع از «مردم این کشور و حرکت رو به جلو»، به استیضاح رای ممتنع داده است.

گابارد افزود: «در ذهن من فکر کردن به اینکه چه کاری از منظر سیاسی به نفع خودم یا حزبم باشد، خطور نمی‌کند و تصمیم‌گیری (درباره استیضاح رئیس‌جمهور) واقعا عواقب بسیار زیادی دارد».

او پیش از این هم از فرایند استیضاح دونالد ترامپ و «حزبی بودن بیش از حد» این فرایند در مجلس نمایندگان آمریکا که اکثریت آن در دست دموکرات‌هاست، انتقاد کرده بود.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها