آمار ۴۵ روزه اجرای طرح تشدید بازرسی اعلام شد؛

تشکیل پرونده برای 71 هزار و 111 متخلف صنفی

آمار بازرسی‌های انجام گرفته توسط بازرسان سازمان حمایت، صنعت، معدن و تجارت استان‌ها و همچنین بازرسی اصناف در 45 روز از اجرای طرح تشدید بازار بعد از اصلاح قیمت بنزین در سطح کشور منتشر شد.

تشکیل پرونده برای 71 هزار و 111 متخلف صنفی
کد خبر: 373408
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۸ ۱۴:۳۸:۳۶

اعتمادآنلاین| در یک هفته گذشته مجموعاً 147 هزار و 685 مورد بازرسی در سطح کشور در بخش عرضه انجام شده است.

در همین راستا برای 11 هزار و 282 متخلف صنفی پرونده تشکیل و برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی هر یک از استان ها ارسال شده است.

بنا بر این گزارش در طول این مدت بازرسان سازمان حمایت و بازرسان سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها، 91 هزار و 328 مورد بازرسی انجام داده و برای 7 هزار و 743 واحد صنفی و خدماتی گزارش تخلف به ارزش بیش از 262 میلیارد و 45 میلیون ریال صادر کرده اند.

همچنین در این 7 روز کاری آمار بازرسی های اتاق اصناف در سطح کشور 56 هزار و 357 مورد اعلام شده که موجب تشکیل پروند تخلف برای 3 هزار و 543 واحد صنفی با ارزش ریالی بالغ بر 320 میلیارد و 399 میلیون ریال شده است.

در مجموع طی 45 روز از اجرای طرح تشدید بازرسی در سطح کشور بعد از اصلاح قیمت بنزین، بازرسان سازمان حمایت و سازمان های صمت استان ها و همچنین بازرسان اصناف با 961 هزار و 42 مورد بازرسی برای 71 هزار و 111 متخلف به ارزش 2 هزار و 646 میلیارد و 192 میلیون ریال تشکیل پرونده داده و مراتب را جهت بررسی های بعدی به تعزیرات حکومتی ارجاع نموده اند.

شایان ذکر است؛ همزمان با تغییر نرخ بنزین در کشور و در راستای جلوگیری از افزایش قیمت انواع کالا و خدمات در سطح عرضه، طرح تشدید بازرسی با همکاری سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، بازرسی سازمان های صمت استان ها، بازرسی اصناف و همچنین تعزیرات حکومتی در حال اجراست و با هرگونه تخلف گرانفروشی، احتکار و امتناع از عرضه به طور جدی برخورد می شود.

گفتنی است؛ آمار بازرسی های انجام گرفته به صورت روزانه منتشر می شود و همچنین مردم عزیز کشورمان در صورت برخورد با هرگونه تخلف صنفی به ویژه در حوزه گرانفروشی، احتکار و امتناع از عرضه می توانند شکایات خود را به 4 روش حضوری، تلفن 124، سامانه ثبت شکایت 124 و آپلیکیشن آپ به اطلاع مراجع نظارتی جهت بررسی های لازم برسانند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها