کد خبر: 373443
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۳ ۱۴:۰۰:۰۰
| |

علی ابراهیمی، سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

درباره بودجه بخش کشاورزی سال 99 فعلاً نمی‌توان قطعی حرف زد/ اعتبارسنجی بخش کشاورزی متناسب با اثرگذاری در اقتصاد کلان نیست/ اگر زیرساخت‌های داد و ستد را الکترونیکی نکنیم، فرار مالیاتی کاهش نمی‌یابد

علی ابراهیمی، سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس، با اعلام اینکه هیچ‌گاه برای بخش کشاورزی متناسب با میزان اثرگذاری در اقتصاد کلان و درآمدهای ناخالص ملی، اعتبارسنجی نمی‌شود، گفت: بودجه سال 99 در بخش درآمدی رویاپردازانه و غیرواقعی است و درباره بودجه بخش کشاورزی هم فعلاً نمی‌توان قطعی صحبت کرد.

درباره بودجه بخش کشاورزی سال 99 فعلاً نمی‌توان قطعی حرف زد/ اعتبارسنجی بخش کشاورزی متناسب با اثرگذاری در اقتصاد کلان نیست/ اگر زیرساخت‌های داد و ستد را الکترونیکی نکنیم، فرار مالیاتی کاهش نمی‌یابد
کد خبر: 373443
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۳ ۱۴:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ علی ابراهیمی، سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین ، با اشاره به بودجه بخش کشاورزی در لایحه بودجه 99 گفت: بودجه سال 99 ایراداتی دارد و عمده اشکال آن مربوط به واقعی نبودن درآمدهای بودجه در لایحه است.

نماینده مردم شازند در خانه ملت اظهار کرد: درآمدهای بودجه سال 99 رویاپردازانه است چراکه بیشتر بر مالیات بیشتر تکیه دارد تا بتواند کاهش وابستگی به نفت را جبران کند. پس به نظر می‌رسد واقعی بسته نشده است.

برای افزایش درآمد مالیاتی باید سراغ مؤدیان جدید برویم

ابراهیمی تاکید کرد: پرداخت‌کنندگان مالیات مشخص‌ هستند و تعرفه‌ها و ضریب‌های مالیاتی هم قابل تغییر نیستند و رقم نسبتاً بالایی است. بنابراین برای اخذ این میزان مالیات باید سراغ مؤدیان جدید بروند.

این عضو فراکسیون امید مجلس تصریح کرد: دولت برای گرفتن مالیات از مؤدیان جدید، باید عامل شناسایی داشته باشد. بنابراین تا زمانی که زیرساخت‌های داد و ستد را الکترونیکی نکنیم و به سمت کاهش فرار مالیاتی نبریم، نمی‌توانیم درآمد از راه مالیات را افزایش دهیم.

عضو هیات‌رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس ادامه داد: بنابراین دولت برای افزایش درآمد مالیاتی مورد نظر در لایحه بودجه 99 نیازمند ابزار نظارتی و شناسایی است، ولی با توجه به مشکلات فعلی این امر محقق نمی‌شود.

نماینده اصلاح‌طلب مردم شازند در مجلس درباره بودجه بخش کشاورزی در لایحه بودجه 99 توضیح داد: متاسفانه هیچ‌گاه برای بخش کشاورزی متناسب با میزان اثرگذاری در اقتصاد کلان کشور و درآمدهای ناخالص ملی اعتبار در نظر گرفته نمی‌شود و در پرداخت تسهیلات هم محدودیت وجود دارد.

در حوزه بازار محصولات کشاورزی ازهم‌گسیختگی وجود دارد

ابراهیمی ادامه داد: آنچه مهم است اینکه در حوزه بازار محصولات کشاورزی، از هم گسیختگی وجود دارد و از همه مهم‌تر نداشتن محور واحد تصمیم‌گیری است که منجر به نوسانات شدید قیمت می‌شود که جزو اشکالات اساسی است.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس اظهار کرد: درباره بودجه بخش کشاورزی در بودجه 99 فعلاً نمی‌توان قطعی صحبت کرد و پس از بررسی بودجه در کمیسیون تلفیق می‌توان درباره مشکلات این بخش در بودجه 99 موارد را اعلام کرد.

این نماینده دور دهم مجلس در پایان گفت: در کل بودجه سال 99 در بخش درآمدی مورد تردید است و درباره هزینه‌ها هم نمی‌توانیم فعلاً محکم تصمیم بگیریم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها