کد خبر: 373455
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۸ ۱۷:۰۳:۴۸
| |

ضربه تازه عراق به داعش در هشتمین عملیات «اراده النصر»

فرمانده عملیات مشترک عراق از پیشروی نیروهای عراقی به سمت مواضع داعش در پنج محور و کشف چهار پایگاه تروریست‌ها و انهدام دو تونل در هشتمین عملیات «اراده النصر» خبر داد.

ضربه تازه عراق به داعش در هشتمین عملیات «اراده النصر»
کد خبر: 373455
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۸ ۱۷:۰۳:۴۸

اعتمادآنلاین| صبح روز یکشنبه هشتمین مرحله از عملیات «اراده النصر» (اراده پیروزی) نیروهای مسلح عراق علیه تروریست‌های داعش در پنج محور از رشته‌ کوه‌های «حمرین» و مناطق جنوب و غرب استان‌های «کرکوک» و «صلاح‌الدین» آغاز شد.

فرماندهی عملیات مشترک عراق عصر امروز (یکشنبه) یعنی چند ساعت پس از آغاز این عملیات بیانیه‌ای صادر کرد و در آن از پیشروی نیروهای عراقی در کوه‌های حمرین، مناطق غربی کرکوک و مناطق استان‌های دیالی و صلاح الدین خبر داد.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه خبری «روداو»، فرماندهی عملیات صلاح الدین موفق شد چهار پایگاه تروریست‌ها را کشف و دو تونل حامل بمب را منهدم کند و پنج تروریست انتحاری حاضر در داخل تونل‌ها را از پای دربیاورد.

در این بیانیه آمده که یکی از عوامل انحاری خودش را منفجر کرد که در پی آن یک افسر و سه نیروی عراقی درغرب منطقه «الثرثار» زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، در این عملیات، در محوری که تیپ 52 مستقر است، دو پایگاه تروریست‌ها، چهار بمب و شش راکت کشف شد. در محوری که دسته سوم فرمانده عملیات صلاح الدین مستقر است، هشت پایگاه داعش‌ها و چهار بمب کشف و در محور تیپ زرهی 34 نیز 16 بمب منهدم شد.

اواسط تیرماه گذشته، مرحله نخست عملیات گسترده اراده النصر، با هدف پاکسازی مناطق محصور بین استان‌های صلاح‌الدین، نینوا و الانبار تا مرزهای بین‌المللی عراق و سوریه آغاز شد و تاکنون هفت مرحله از این عملیات در بخش‌های مختلف عراق با موفقیت انجام شده است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها