سهیلا جلودارزاده، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی:

شاهد خشونت علیه زنان به خصوص زندانیان سیاسی در زندان هستیم/ نرگس محمدی برانداز نیست/ افراد را به خاطر بیان برخی حرف‌ها محکوم می‌کنیم بعد همان حرف را مسئولان می‌زنند

نماینده تهران در مجلس با بیان این جمله که نرگس محمدی برانداز نیست، ادامه داد: تا جایی که من در جریان هستم نرگس محمدی نقطه نظرات سیاسی داشته و فرد براندازی هم نیست که فکر کنیم شرایط خیلی حادی دارد.

شاهد خشونت علیه زنان به خصوص زندانیان سیاسی در زندان هستیم/ نرگس محمدی برانداز نیست/ افراد را به خاطر بیان برخی حرف‌ها محکوم می‌کنیم بعد همان حرف را مسئولان می‌زنند
کد خبر: 373492
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۹ ۰۸:۵۴:۰۰

اعتمادآنلاین| سهیلا جلودارزاده، نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، در ارتباط با خبر ضرب و شتم نرگس محمدی گفت: نرگس محمدی مثل هر ایرانی دیگری حق دارد بر اساس قانون از حقوق خود دفاع کند. خشونتی که بر او اعمال شده از طرف هیچ ایرانی و هیچ زن ایرانی قابل قبول و پذیرفته نیست. امیدواریم در این خصوص مذاکرانی از طرف فراکسیون زنان، با مقامات قضایی صورت گیرد تا این شرایط نامناسب مرتفع شود.

جلودارزاده بیان کرد: در مورد اتفاقی که برای نرگس محمدی رخ داده اعتراض های زیادی را دیدم. باید با وکیلش صحبت کنیم البته نمی دانم که او اصلا وکیل دارد یا خیر اما سعی می‌کنیم، مسئله را به طور جدی پیگیری کنیم.

عضو کمیسیون اجتماعی بیان کرد: متاسفانه چون این موضوع در این چند روزه تعطیلی مجلس اتفاق افتاد هنوز موفق به تشکیل جلسه در این زمینه نشدیم‌.

جلودارزاده گفت: نرگس محمدی مسائلش شفاف است و او نقطه نظراتش را اعلام کرده، با توجه به فشارهایی که به او وارد شده شاید بیش از معمول نظراتی را مطرح کرده اما داشتن یک دادگاه منصفانه حق هر ایرانی است. باید در دادگاهی مسائل او مطرح شود و جامعه در جریان قرار گیرد.

او با بیان این جمله که نرگس محمدی برانداز نیست، ادامه داد: تا جایی که من در جریان هستم نرگس محمدی نقطه نظرات سیاسی داشته و فرد براندازی هم نیست که فکر کنیم شرایط خیلی حادی دارد. نرگس محمدی به عنوان یک بانوی فعال در انتخابات‌ شرکت می‌کرده و در مورد مسائل و اتفاقات، نظراتش را به عنوان یک وکیل صریح و شفاف مطرح کرده است.

او گفت: متأسفانه مشکلی که در مجلس داریم این است هیچ‌کدام از خانم‌ها در کمیسیون قضایی حضور ندارند چون تخصص‌شان حقوقی و قضایی نبوده و این خلا را در مجلس، شاهد هستیم.

جلودارزاده گفت: فرد زندانی که از یک دادگاه منصفانه حکم گرفته یک فرد محترم است هنوز هم در سر در زندان‌ها نام ندامتگاه وجود دارد. بارها کسانی را به خاطر حرف‌هایی که مطرح کردند محکوم به زندان کردیم ولی چند سال بعد، همان حرف‌ها را خیلی از مسئولین زدند. باید راجع به این مسئله واقعا یک بازنگری داشته باشیم. یک مسئله‌ای را از یک خانم، جرم سیاسی می‌دانیم ولی بعدا افرادی و حتی مسئولین خودشان مطرح می‌کنند و آن زمان دیگر از حالت جرمی، خارج می شود.

این عضو فراکسیون زنان مجلس مطرح کرد: باید بگذاریم در فضای باز سیاسی، ایرادات و انتقادات مطرح شود و برایش راه حل پیدا کنیم. روش‌هایی را پیدا کنیم که جامعه را از این نوع اعتراضات مبری کند. راضی کردن مردم و منتقدین یکی از وظایف ماست.

او ادامه داد: باید به نرگس محمدی کمک کرد. او یک زندانی بیمار است. حضرت علی (ع) سفارش می‌کنند، به فردی که، به ایشان ضربه می‌زند با عطوفت برخورد شود از سوء قصد به امام و پیشوای مسلمانان کاری بدتر نداشتیم! خیلی از زندانیان ما به جرائمی به زندان می‌روند که بعدها این جرائم جرم نیست اما آنها همچنان می‌مانند و باید مدت محکومیت‌شان را طی کنند.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها