3 هدف مهم حملات سایبری در سال 2020 را بشناسید

بررسی‌های مؤسسه امنیتی «کاسپراسکای» نشان می‌دهد در سال 2020 فین‌تک‌ها، ارائه‌دهندگان خدمات بانکداری موبایل و مؤسسات تجارت الکترونیک سه هدف اصلی حملات سایبری خواهند بود.

3 هدف مهم حملات سایبری در سال 2020 را بشناسید
کد خبر: 373505
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۹ ۰۸:۰۸:۰۰

اعتمادآنلاین| تحقیقات کاسپراسکای در مورد برترین تهدیدات سایبری سال 2020 ثابت می‌کند، موسساتی که در فضای مجازی به شیوه‌های مختلف خدمات مالی ارائه می‌دهند، هدف اصلی حملات سایبری هستند. از جمله این اهداف می‌توان به اپلیکیشن‌های مورد استفاده برای یافتن فرصت‌های سرمایه گذاری، سیستم‌های پردازش داده‌های مالی در فضای آنلاین، ارزهای دیجیتال و خدمات وابسته به آن و نیز زیرساخت‌های بانکداری آنلاین و به خصوص بانکداری موبایلی اشاره کرد.

در سال 2019 هم این حملات به خسارات مالی گسترده‌ای منجر شدند و کاسپراسکای بر این باور است که در سال 2020 هم خسارات مذکور افزایش می‌یابند. در این میان تهدید جدی متوجه اپلیکیشن‌های مالی و بانکی است که دارای حفره‌های امنیتی متعددی هستند و شرکت‌ها و مؤسسات عرضه‌کننده آنها مسائل امنیتی را چندان جدی نگرفته‌اند.

کاسپراسکای همچنین در مورد افزایش نشت کدهای منبع تروجان‌های بانکی در فضای مجازی هشدار داده و افزوده که این پدیده تولید انواع بدافزار برای حمله به اهداف فوق الذکر را تسهیل می‌کند. در سال‌های اخیر انتشار کدهای منبع بدافزارهایی مانند زئوس و اسپای آی در فضای مجازی به تولید نسخه‌های پیشرفته و خطرناک‌تری از آنها منجر شده بود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها