کد خبر: 373584
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۹ ۱۱:۴۸:۰۰
| |

شوانگ، سخنگوی وزارت خارجه چین:

«ظریف» به چین سفر می‌کند/ «آمریکا» به حاکمیت عراق احترام بگذارد

سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد فردا «سه‌شنبه» وزیر خارجه ایران یک روز بعد از سفر به مسکو، وارد چین می‌شود.

«ظریف» به چین سفر می‌کند/ «آمریکا» به حاکمیت عراق احترام بگذارد
کد خبر: 373584
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۹ ۱۱:۴۸:۰۰

اعتمادآنلاین| «گنگ شوانگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز «دوشنبه» اعلام کرد «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران فردا «سه‌شنبه» وارد پکن خواهد شد.

«گنگ شوانگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز (دوشنبه) در واکنش به حمله آمریکا به مواضع حشد شعبی در عراق، با بیان اینکه «چین با ادامه بهره‌گیری از خشونت در امور بین‌المللی مخالف است»، تأکید کرد: «باید به حاکمیت و استقلال سوریه و عراق احترام گذاشته شود».

آمریکا یکشنبه‌شب، چند مقر گردان‌های حزب‌الله در سازمان حشد شعبی عراق را در مرز سوریه بمباران کرد و پنتاگون نیز با صدور بیانیه‌ای این حمله را تأیید کرد.

منابع حشد شعبی اعلام کردند که در این حمله هوایی، دست‌کم 25 نفر از نیروهای حشد شعبی از جمله یکی از فرماندهان آن و دو معاون وی و معاون منابع فرمانده تیپ 45 شهید و 51 نفر دیگر مجروح شدند.

او در بخشی دیگر از کنفرانس خبری خود اعلام کرد که «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران فردا (سه‌شنبه) وارد پکن خواهد شد.

خبرگزاری اسپوتنیک در این خصوص گزارش کرد، ظریف، درست یک روز بعد از سفر به مسکو برای گفت‌وگو با «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه، به چین سفر می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانس خبری هفتگی خود تصریح کرد: «محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران در یک دیدار رسمی به دعوت وانگ یی، وزیر خارجه چین در تاریخ 31 دسامبر (10 دی ماه) به چین سفر می‌کند».

شوانگ گفت که ظریف و وانگ با تمرکز بر «برنامه هسته‌ای ایران و دیگر موضوعات مورد علاقه طرفین» با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو خواهند کرد.

این مقام چینین توضیح داد: «چین و ایران قصد دارند تلاش‌های مشترکی را در جهت حفظ توسعه پایدار روابط دوجانبه، حفظ برجام و تضمین صلح و ثبات خلیج فارس صورت دهند».

شوانگ همچنین تصریح کرد جزئیات دیدار ظریف و گفت‌وگوها با وزیر خارجه چین بعداً منتشر خواهد شد.

او در پاسخ به احتمال گفت‌وگوی تلفنی لاوروف و وانگ برای بحث درباره نتایج دیدار ظریف به مسکو پکن گفت که روسیه و چین همچنان تماس نزدیک درباره برجام و دیگر موضوعات بین‌المللی را حفظ می‌کنند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها