کد خبر: 373599
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۹ ۱۲:۲۵:۴۴
| |

وزیر نفت مطرح کرد؛

اقدامات چشمگیر دولت یازدهم درجلوگیری از خام‎فروشی/ درآمد 25 میلیارد دلاری صنعت پتروشیمی

بیژن زنگنه، وزیر نفت گفت: از ابتدای دولت یازدهم کار کم‎نظیری در توسعه پتروشیمی و جلوگیری از خام‎فروشی انجام گرفته است.

اقدامات چشمگیر دولت یازدهم درجلوگیری از خام‎فروشی/ درآمد 25 میلیارد دلاری صنعت پتروشیمی
کد خبر: 373599
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۹ ۱۲:۲۵:۴۴

اعتمادآنلاین| بیژن زنگنه، وزیر نفت در بازدید از نمایشگاه تازه‌ترین تولیدات و دستاوردها، فناوری های نو و پژوهش های جدید در حوزه پتروشیمی کشور اظهار کرد: پتروشیمی‎ها سربازان کشورند که بهترین خدمات را ارائه داده‎اند و از منافعشان نیز در مسیر توسعه صنعت استفاده می‎کنند. عملکرد صنعت پتروشیمی کاملا در مسیر تحقق سیاست‎های مورد تاکید نظام مبنی جلوگیری از خام‎فروشی، توسعه و اشتغال‌زایی او گفت: از ابتدای دولت یازدهم تاکنون، کار کم‎نظیری در توسعه پتروشیمی و جلوگیری از خام‎فروشی انجام گرفته که این عملکرد در جهش دوم پتروشیمی منعکس شده است.

او گفت: ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا سال 1400 به 100 میلیون تن می‎رسد که این گام نشان‎دهنده رشد تقریبا دو برابری آن طی هشت سال (دولت‎های یازدهم و دوازدهم) خواهد بود. درآمد صنعت پتروشیمی تا سال 1400 به حدود 25 میلیارد دلار می‎رسد؛ بنابراین اصطلاح «جهش» شایسته چنین عملکردی است.


زنگنه بیان کرد: با ریل‎گذاری مطمئنی که دولت دوازدهم برای جهش سوم پتروشیمی انجام داده است، صادرات این صنعت طی پنج سال پس از پایان دولت، می‎تواند به 37 میلیارد دلار برسد. جهش سوم، کاشتن بذر تولید برای آینده است؛ نه تنها آینده صنعت پتروشیمی بلکه آینده اقتصاد غیرنفتی ایران و جلوگیری بیشتر از خام‎فروشی.

وزیر نفت تصریح کرد: به برکت توسعه پارس جنوبی و دیگر طرح‎ها و دریافت خوراک بیشتر از سوی مجتمع‎های پتروشیمی، تولیدات این صنعت افزایش یافت. یکی دیگر از مسائل مهم و نیازمند توجه در صنعت پتروشیمی بحث تامین مالی است که نیازمند همراهی بیشتر بانک‎ها در تامین مالی طرح‎های پتروشیمی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها