حسین شمس، عضو کمیته فنی فوتسال ایران، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

ناظم‌الشریعه به بازی در مقابل تیم‌های آسیایی راضی نیست/ دلیل رد بازی‌های دوستانه از طرف ناظم‌الشریعه را نمی‌دانم/ دست فوتسال ایران برای همه تیم‌ها رو شده است/ با این تیم نمی‌توانیم موفق باشیم

یک عضو کمیته فنی فوتسال گفت: فدراسیون فوتبال و کمیته فنی فوتسال ایران هیچ مشکلی در برگزاری بازی‌های دوستانه ندارد. این سرمربی تیم ملی است که به برگزاری بازی دوستانه با تیم‌های آسیایی راضی نمی‌شود.

ناظم‌الشریعه به بازی در مقابل تیم‌های آسیایی راضی نیست/ دلیل رد بازی‌های دوستانه از طرف ناظم‌الشریعه را نمی‌دانم/ دست فوتسال ایران برای همه تیم‌ها رو شده است/ با این تیم نمی‌توانیم موفق باشیم
کد خبر: 373629
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۰ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ محمد حمیدی- نداشتن بازی تدارکاتی مشکل این روزهای فوتسال ایران است. تیم ملی به زودی باید در رقابت‌های قهرمانی آسیا حضور پیدا کند و برای هماهنگی بیشتر بازیکنان و برطرف کردن نقاط ضعف آنها، نیاز به بازی دوستانه دارد؛ اما تاکنون هیچ بازی مناسبی برای تیم ملی در نظر گرفته نشده است.

چرا تیم ملی فوتسال بازی دوستانه ندارد؟

حسین شمس عضو کمیته فنی فوتسال و فوتبال ساحلی فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در خصوص عدم برگزاری بازی دوستانه برای تیم ملی فوتسال گفت: فدراسیون فوتبال و کمیته فنی فوتسال ایران هیچ مشکلی در برگزاری بازی‌های دوستانه ندارد. این سرمربی تیم ملی است که به برگزاری بازی دوستانه با تیم‌های آسیایی راضی نمی‌شود.

او با اشاره به دعوت تیم ملی فوتسال ایران به یک تورنمنت 6جانبه در تایلند گفت: تایلند میزبان یک تورنمنت 6جانبه است و تیم ملی هم به این رقابت‌ها دعوت‌ شده، اما سرمربی تیم با آن موافقت نکرده است. 2 تیم لبنان و کویت هم درخواست بازی دوستانه با ایران را داده‌اند که باز هم با مخالفت مربی تیم ملی مواجه شده است.

او ادامه داد: شرایط تیم‌های اروپایی هم که مشخص است. تیم‌های خوب اروپایی درگیر مسابقات هستند و به همین دلیل نمی‌توانند در بازی‌های تدارکاتی شرکت ‌کنند. این شرط آقای ناظم‌الشریعه دست ما را در کمیته فنی هم بسته است. در حالی‌ که خیلی از تیم‌ها حاضرند با ما بازی کنند، اما مربی تیم ملی با این بازی‌ها مخالفت می‌کند.

شمس بازی با تیم‌های قاره آمریکا را مقرون‌به‌صرفه ندانست و گفت: سفر به کشورهای آمریکای جنوبی به‌ قدری گران است که ترجیح می‌دهیم با این کشورها بازی نکنیم؛ مثلاً بلیت سفر به کشور کاستاریکا نزدیک 25 میلیون تومان می‌شود که فدراسیون فوتبال توان پرداخت این مبلغ را ندارد. اگر از این تیم‌ها هم دعوت کنیم که به ایران سفر کنند به دلیل گرانی پرواز و طولانی بودن مسیر حاضر به حضور در ایران نیستند. فکر می‌کنم سرمربی تیم ملی باید در خواسته‌هایش تجدید نظر کند.

زنگ خطر فوتسال ایران به صدا درآمده است؟

او در پاسخ این سوال که چرا سرمربی تیم ملی مخالف بازی با تیم‌های آسیایی است گفت: دلیل اصلی این مخالفت را نمی‌دانیم. اگر برای جلوگیری از آنالیز تیم ملی توسط تیم‌های آسیایی این بازی‌ها را رد می‌کنند که باید بگویم بازیکنان ما چند سال است کنار هم‌ بازی می‌کنند و دست‌مان برای همه تیم‌ها رو شده است.

مربی پیشین تیم ملی فوتسال ایران در این راستا توضیح داد: تیم ملی فوتسال ایران چهار سال است که با همین بازیکنان به میدان می‌رود. وقتی در یک بازی دوستانه 9 گل از روسیه دریافت می‌کنیم و تیم‌های سطح پایین اروپایی ما را اذیت می‌کنند، معلوم می‌شود که به خوبی ما را آنالیز کرده‌اند و دیگر چیزی برای پنهان کردن نداریم.

او تغییر نسل در فوتسال ایران را ضروری دانست و گفت: فوتسال ایران امروز بازیکنان خوبی دارد و می‌توانند به تیم ملی کمک کنند. امیدوارم لیست جدید تیم ملی متشکل از بهترین‌های لیگ برتر باشد و ترکیب تیم ملی را تغییر بدهیم. جای بازیکنی مثل محمد بیضایی‌نژاد در تیم ملی خالی است. او در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر فوتسال 15 گل زده است و می‌تواند به تیم ملی کمک کند. اگر قرار باشد همان لیست 2016 را به اردو ببریم باید بگویم در این چهار سال هیچ کاری برای فوتسال ملی انجام نداده‌ایم و این اصلاً خوب نیست.

او ادامه داد: فکر می‌کنم این رویه اصلاً مناسب نیست و می‌تواند به ضرر فوتسال ایران باشد. اگر در رقابت‌های قهرمانی آسیا نتیجه نگیریم، باید بگویم زنگ خطر فوتسال ایران به صدا درآمده است. ما در یک سال اخیر شکست‌های متعددی در رده ملی و باشگاهی داشته‌ایم و ژاپنی‌ها بالاتر از ما در آسیا قرار گرفته‌اند. آخرین شکست ما هم در جام باشگاه‌های آسیا رخ داد و مس سونگون با شکست برابر نماینده ژاپن نایب‌قهرمان آسیا شد.

او در پایان گفت: معتقدم تیم ملی باید تغییر کند و با این تیم نمی‌توانیم در آسیا موفق شویم. سن بازیکنان تیم ملی بالاست و فوتسال هم ورزشی است که بازیکنان باید توانایی بالایی از نظر بدنی داشته باشند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها