کد خبر: 373638
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۹ ۱۴:۱۷:۴۳
| |

معاون وزیر راه و شهرسازی:

متروی هشتگرد فردا افتتاح می‌شود/ زمان سفر از متروی هشتگرد تا ایستگاه صادقیه 40 دقیقه است

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:با توسعه خطوط ریلی به ویژه اتصال شهرهای حومه‌ای به شهرهای مادر از طریق مترو گام‌های مهمی برای کاهش آلودگی هوا برداشته‌ایم و به طور قطع با افتتاح متروی هشتگرد شاهد کاهش سفرهای خودرویی به تهران از شهرهای حومه خواهیم بود.

متروی هشتگرد فردا افتتاح می‌شود/ زمان سفر از متروی هشتگرد تا ایستگاه صادقیه 40 دقیقه است
کد خبر: 373638
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۹ ۱۴:۱۷:۴۳

اعتمادآنلاین| حبیب‌الله طاهرخانی، معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه شهر جدید هشتگرد از شهرهایی است که در اواخر دهه 60 مکان‌یابی و عملیاتی شد، گفت: برآورد ما براساس طرح جامع و طرح توسعه شهری این است که هشتگرد ظرفیت جذب 600 هزار نفر جمعیت را دارد اما در حال حاضر حدود 80 هزار جمعیت در این منطقه اسکان یافتند.

وی افزود: یکی از دلایل اصلی که باعث عقب‌ماندگی این شهر از جذب جمعیت شده است، بحث موضوع حمل و نقل آن است. فقدان یک حمل و نقل سریع و ارزان بین هشتگرد و کرج و تهران باعث توقف جمعیت‌پذیری این شهر جدید بوده است. در همین راستا یکی از اولویت‌های اصلی در دولت یازدهم و دوازدهم ایجاد دسترسی مترو بین هشتگرد، کرج و تهران بوده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه فردا با حضور رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی و سایر مقامات متروی هشتگرد افتتاح می‌شود، گفت: در شهر جدید بهارستان هم اتصال متروی این شهر به اصفهان را در دستور کار قرار داده‌ایم. در مشهد هم متروی شهر جدید گلبهار در دست اجرا قرار دارد و پروژه متروی تهران- پردیس را هم آغاز کرده‌ایم.

طاهرخانی با تاکید بر اینکه در سطح جهانی در توسعه شهرهای پیرامونی کلانشهرها توسعه حمل و نقل ریلی به توسعه شهری تقدم دارد، اظهار داشت: کشورمان با تاخیر وارد این سیاست شده است و یکی از دلایلی که تاکنون نتوانسته‌ایم به این هدف دست یابیم بحث تاخیر در احداث متروی بین شهرهای جدید و شهرهای مادر بوده است.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی متروی هشتگرد سال 90 آغاز شد، گفت: این مترو از گلشهر کرج با طول نزدیک به 26 کیلومتر احداث شده است. طول زمان سفر پیش‌بینی شده از هشتگرد تا صادقیه چیزی حدود 40 دقیقه است.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید تاکید کرد: با توسعه خطوط ریلی به ویژه اتصال شهرهای حومه‌ای به شهرهای مادر از طریق مترو گام‌های مهمی برای کاهش آلودگی هوا برداشته‌ایم و به طور قطع با افتتاح متروی هشتگرد شاهد کاهش سفرهای خودرویی به تهران از شهرهای حومه خواهیم بود.

وی افزود: طول مسیر از ایستگاه صادقیه تا هشتگرد 67 کیلومتر است که از صادقیه تا گلشهر کرج احداث شده و نزدیک به 26 کیلومتر به این مسیر اضافه شده که مجموعا این پروژه با 67 کیلومتر فردا به افتتاح می‌رسد.

طاهرخانی درباره ارزش پروژه متروی هشتگرد اظهار داشت: کل اعتبارات اجرایی این طرح با قیمت‌های امروز 1000 میلیارد تومان بوده است که بخش عمده‌ای از منابع آن از طریق دولت تامین شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به کاهش تصادفات جاده‌ای با افزایش خطوط ریلی گفت: به طور قطع با انتقال سفرهای خودرویی به ریل در مسیر هشتگرد- کرج - تهران شاهد تصادفات جاده‌ای خواهیم بود.

طاهرخانی تاکید کرد: سرعت قطار متروی هشتگرد- تهران 100 کیلومتر بر ساعت است و تلاش داریم مدت‌زمان سفر را به حداقل برسانیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها