شیخ نعیم قاسم: خطرات خلاء سیاسی در لبنان رو به افزایش است

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان خواستار همکاری همه احزاب لبنان با نخست‌وزیر مکلف برای تشکیل دولت شد و گفت: این طبیعی است که او برای رایزنی‌ با طیف‌های مختلف نیاز به زمان داشته باشد.

شیخ نعیم قاسم: خطرات خلاء سیاسی در لبنان رو به افزایش است
کد خبر: 373643
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۹ ۱۴:۲۵:۳۹

اعتمادآنلاین| «حسان دیاب» حدود شصت روز پس از آغاز تظاهرات در لبنان، در بیست و هشتم آذرماه مأمور به تشکیل دولت جدید شد و قول داده حداکثر تا شش هفته این دولت را تشکیل دهد.

امروز (دوشنبه) «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در همین زمینه اعلام کرد: مرحله انتخاب نخست‌وزیر تمام شد و حسان دیاب مأمور به تشکیل دولتش شده، باید مأموریت او را تسهیل کرد و هر گونه تلاشی برای ایجاد مانع در این مسیر، لبنان را به خلأ سیاسی بازخواهد گرداند و این اقدام علیه منافع کشور است.

او ادامه داد: دیاب برای تشکیل دولت در نزدیک‌ترین زمان ممکن تلاش می‌کند اما طبیعی است که برای این موضوع نیاز به زمان دارد، این عجیب است که برخی نشسته‌اند و روزها را برای او می‌شمرند. این حق دیاب است که با طیف‌های مختلف رایزنی کند اما او مسؤول عدم مشارکت برخی در دولت نیست.

نعیم قاسم تأکید کرد: اگر گزینه اختیاری میان وتوی تعطیلی (روند تشکیل دولت) و دولت باشد ما با دولت هستیم، اگر میان گزینه آشوب و آغاز راه‌حل باشد ما با راه‌حل هستیم، اگر میان دولت پیشبرد اموری که امور کشور و مشکلات آن را پیگیری نمی‌کند و دولتی دنبال راه‌حل و اصلاح باشد ما با گزینه دوم هستیم، اگر میان سوءاستفاده سیاسی برای تشدید گرسنگی و افزایش تکرار بیکاران و پایان دادن به درد و رنج مردم باشد ما با مورد دوم هستیم. تشکیل دولت تنها راه برای این موضوعات است و یادآوری این موضوع ضروری است که پیگیری پرونده‌های فساد و اموال دزدی یا قاچاق‌شده بر عهده دستگاه قضایی و بانکی لبنان است و باید روی آن کار شود.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها