کتابخانه «نادر ابراهیمی» موزه شد

خانه شعر و ادبیات از مراکز منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد در راستای معرفی مفاخر ادبی کشور، کتابخانه و موزه زنده‌یاد نادر ابراهیمی، داستان‌نویس، مترجم و پژوهشگر را افتتاح می‌کند.

کتابخانه «نادر ابراهیمی» موزه شد
کد خبر: 373645
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۹ ۱۴:۲۸:۱۵

اعتمادآنلاین| کتابخانه و موزه زنده یاد نادر ابراهیمی شامل 5 هزار جلد از کتاب‌های کتابخانه شخصی او است که توسط همسر و خانواده تحویل خانه شعر و ادبیات شده است و تمامی لوازم شخصی شامل دست‌نوشته‌ها، لوازم کوهنوردی و جوایز متعدد کسب شده استاد در موزه خانه شعر و ادبیات در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

نادر ابراهیمی، نویسنده، داستان‌نویس، مترجم، فیلمساز و پژوهشگری است که آثار بزرگی همچون «بار دیگر شهری که دوست می‌داشتم»، «آتش بدون دود»، «ابن مشغله»، «چهل نامه به همسرم» و... را از خود به یادگار گذاشته است. او همچنین در زمینه ادبیات کودک فعالیت‌هایی برجسته داشته که از جمله آثار او می‌توان به «دور از خانه»، «کلاغ‌ها»، «سنجاب‌ها»، «قصه گل‌های قالی» و... اشاره کرد. «آخرین عادل غرب» و «صدای صحرا» فیلمنامه‌های به جا مانده از این نویسنده است.

خانه شعر و ادبیات از مراکز تحت پوشش منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد است که پاتوق اساتید، نویسندگان، شاعران، ترانه‌سرایان و فعالان حوزه ادبی کشور است و برگزاری کلاس‌های آموزشی، برپایی شب شعر، بزرگداشت ادبی کشور، نکوداشت مفاخر برجسته را مأموریت خود قرار داده است.

منبع: خبرآنلاین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها