معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان:

همه با حسان دیاب برای تشکیل دولت همکاری کنند

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی گفت که سنگ‌اندازی در مسیر تلاش‌های نخست‌وزیر مکلف برای تشکیل دولت، لبنان را به خلأ سیاسی بازمی‌گرداند.

همه با حسان دیاب برای تشکیل دولت همکاری کنند
کد خبر: 373686
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۹ ۱۶:۲۳:۲۴

اعتمادآنلاین| نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی با اشاره به موضوع تشکیل دولت جدید لبنان توسط حسان دیاب، نخست‌وزیر مکلف این کشور، اظهار کرد: لبنان نمی‌تواند تخریب و اختلال بیشتری را تحمل کند و با وجود پیشنهادهای زیادی که پس از استعفای سعد حریری مطرح شد همه متوجه این مسأله شدند که راه نجات کشور، تشکیل یک دولت جدید کارآمد و توانا است. اکنون مرحله انتخاب نخست‌وزیر تمام شده و حسان دیاب مأمور به تشکیل دولت شده است، به همین منظور باید مأموریت او را تسهیل کرد. هر گونه تلاشی برای ایجاد مانع در این مسیر، لبنان را به خلأ سیاسی بازخواهد گرداند و چنین اقدامی علیه منافع کشور است.

وی افزود: دیاب از حکمت و بینش خوبی برخوردار است و برای تشکیل دولت در سریعترین زمان ممکن تلاش می‌کند، با این حال طبیعی است که برای این موضوع نیاز به زمان داشته باشد، اما مسأله عجیب این است که برخی نشسته‌اند و روزها را برای او می‌شمارند، دیاب این حق و اختیار را دارد که با طیف‌های و جریان‌های سیاسی مختلف رایزنی کند اما او مسئول عدم مشارکت برخی در دولت نیست و این افراد خودشان مسئول مخالفت با حضور در دولت هستند. دیاب مسئول معرفی دولتش به پارلمان برای گرفتن رأی اعتماد است.

نعیم قاسم تأکید کرد: اگر گزینه اختیاری میان وتوی روند دولت با تشکیل دولت آن باشد ما دولت را انتخاب می‌کنیم، اگر میان گزینه آشوب و آغاز راه‌حل باشد ما با راه‌حل هستیم و اگر میان دولت موقتی که امور کشور و مشکلات آن را پیگیری نمی‌کند و دولتی که دنبال اصلاح باشد، ما گزینه دوم را انتخاب می‌کنیم.

معاون دبیرکل حزب‌الله در پایان خاطرنشان کرد که پیگیری پرونده‌های فساد و اموال دزدی یا قاچاق شده بر عهده دستگاه قضایی و بانکی لبنان است و باید بر روی آن کار شود.

برخی از لبنانی‌ها طی دو هفته اخیر علیه مکلف شدن حسان دیاب برای پست نخست‌وزیری لبنان تظاهراتی برگزار کردند.

میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان 28 آذر بعد از مذاکرات پارلمانی حسان دیاب را برای تشکیل دولت جدید مکلف کرد.

لبنان از 17 اکتبر شاهد اعتراضات علیه وضعیت اقتصادی است. سعد حریری در پی این اعتراضات از سمت نخست‌وزیری استعفا کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها