کد خبر: 373687
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۹ ۱۶:۲۵:۳۴
| |

رئیس کل دادگستری فارس:

قاطعیت احکام در مورد جرائم خشن اعمال شود

رئیس کل دادگستری استان فارس با تاکید براینکه قاطعیت اجرای احکام باید در مورد جرائم خشن اعمال شده و فراتر از قانون هم عمل نشود، لزوم توجه به راهکارهای کاهش جمعیت زندانیان را یادآور شد.

قاطعیت احکام در مورد جرائم خشن اعمال شود
کد خبر: 373687
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۹ ۱۶:۲۵:۳۴

اعتمادآنلاین| ‌ حجت‌الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی دوشنبه 9 دی در دوازدهمین نشست شورای قضایی استان فارس که در اداره کل زندان‌ها برگزار شد، با اشاره به تأکیدات ریاست معظم قوه قضائیه، در خصوص پایش زندان و رسیدگی به وضعیت زندانیان، تعیین تکلیف زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها، گفت: تأمین امنیت جامعه خط قرمز قوه قضائیه و مجموعه قضایی است؛ بنابراین باید با زندانیان جرایم مهم با شدت و بدون اغماض برخورد و مُرّ قانون در خصوص آن ها اعمال شود و همچنین زندانیان واجد شرایط اعطای تسهیلات نیز تعیین تکلیف شوند.

موسوی با اشاره به تأکیدات رئیس قوه قضائیه بر بازدید هدفمند و مستمر قضات از زندان‌ها، گفت: نظارت و ارزشیابی قضات و حفاظت اطلاعات دادگستری بر کمیت و کیفیت بازدید قضات از زندان ها نظارت کند. وی افزود: بازدید از زندان ها باید به صورت هدفمند باشد و بازخورد آن به مدیریت قضایی استان منعکس شود.

رئیس کل دادگستری فارس با تأکید براینکه زندان راهکار قانونی و زندانبانی بسیار سخت و دشوار است، از قضات استان فارس خواست که به منظور جلوگیری از ورود بی رویه افراد به زندان ها، ابتدا به دنبال جمع آوری ادله جرم بوده و بعد دستور بازداشت فرد متهم صادر شود.

وی همچنین خطاب به خانواده های زندانیان محکومیت های مالی گفت: زندانیانی که تاکنون دادخواست اعسار نداده اند به مراجع قضایی مراجعه کرده و دادخواست خود را اعلام کنند تا در صورت محرز شدن ناتوانی آنان در پرداخت، شرایطی فراهم شود تا این افراد در زندان نمانند.

رئیس کل دادگستری فارس با بیان اینکه تعداد 112 زندانی مالی با بدهی کمتر از 20میلیون تومان در زندان های استان محبوس هستند، گفت: لازم است ستاد دیه با همت خیرین نیک‌اندیش استان، زمینه آزادی این افراد را همزمان با میلاد حضرت زینب(س) فراهم کند.

موسوی با بیان اینکه برگزاری جشن گلریزان آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد مختص ماه مبارک رمضان نیست، خاطرنشان کرد: باید ترتیبی اتخاذ شود تا زندانیان نیازمند کمک هر زمان که لازم باشد از امداد خیرین بهرمند شوند.

رئیس شورای قضایی استان با اشاره به بخشنامه اخیر دادستان کل کشور گفت: در راستای عفو مقام معظم رهبری تاکنون بیش از 5هزار نفر از زندانیان استان فارس آزاد شده‌اند و امیدواریم با اجرای بخشنامه جدید ظرف 10 روز آینده نیز تعداد بیشتری از زندانیان آزاد شوند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها