واکنش حماس به ادعای اشغالگران درباره توافق آتش‌بس

افزایش تجاوزگری رژیم صهیونیستی به فعالان و خبرنگاران در اراضی اشغالی فلسطین، واکنش حماس به ادعای اشغالگران درباره توافق آتش‌بس، ربوده شدن 134 فلسطینی از نوار غزه و یورش 2500 شهرک نشین صهیونیست به نابلس از جمله خبرهای مربوط به فلسطین است.

واکنش حماس به ادعای اشغالگران درباره توافق آتش‌بس
کد خبر: 373689
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۹ ۱۶:۲۹:۲۳

اعتمادآنلاین| ‌ منابع فلسطینی از افزایش تجاوزگری رژیم صهیونیستی به فعالان و خبرنگاران در اراضی اشغالی فلسطین خبر دادند.فلسطین الیوم گزارش داد تجاوزگری رژیم صهیونیستی به فعالان و خبرنگاران در اراضی اشغالی فلسطین در سال 2019 میلادی افزایش یافت.

کمیته حمایت از خبرنگاران در گزارش سالیانه سال 2019 خود از افزایش قابل ملاحظه تجاوزات به آزادی‌های رسانه‌ای در اراضی اشغالی فلسطین خبر داد که در ماه می گذشته به اوج خود رسید که طی آن خبرنگارانی که در حال پوشش نقض حقوق شهروندان در سالگرد روز زمین بودند، هدف حملات نظامیان صهیونیست قرار گرفتند. این کمیته از 598 مورد نقض حقوق خبرنگاران فلسطینی در سال 2019 میلادی خبر داده است.

واکنش حماس به ادعای اشغالگران درباره توافق آتش‌بس

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) با تکذیب هرگونه مذاکره با اشغالگران برای آتش بس تاکید کرد اشغالگران به تعهدات خود در خصوص تفاهمات مربوط به آتش بس عمل نکردند.

جنبش حماس امروز در بیانیه‌ای هرگونه مذاکرات آتش بس با اشغالگران صهیونیست را تکذیب و تاکید کرد محاصره و تحریم‌ها همچنان پابرجاست و دشمن صهیونیستی به طور کامل به تعهدات مربوط به تفاهماتی که قبلا با میانجیگری طرف مصری صورت گرفت، پایبند نبوده‌اند.

این جنبش تصریح کرد ضرورت دارد تا همه به مسئولیت خود برای توقف محاصره و تحریم‌هایی که دشمن صهیونیستی و تشکیلات خودگردان در رام الله با هدف به زانو درآوردن مقاومت و تسلیم ملت فلسطین انجام می‌دهند، عمل کنند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی مدعی توافق آتش بس میان این رژیم و جنبش حماس با میانجیگری سازمان اطلاعات مصر شده و از جزئیات و اهداف و موارد اختلاف میان دو طرف سخن گفتند. کانال دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی از هدف این رژیم برای دستیابی به توافق آتش بس خبر داده و افزود دستگاههای امنیتی اسرائیل برای آرامش در جنوب تلاش می‌کنند تا بر تهدیدهای جبهه شمالی تمرکز کنند.

کاتس وزیر خارجه رژیم صهیونیستی گفته بود هیچ توافقی بدون بازگرداندن نظامیان ما از غزه وجود ندارد . وزیر خارجه رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه اعلام کرد تا زمانی که نظامیان اسیر اسرائیلی از نوار غزه بازگردانده نشوند، هیچ توافق آتش بسی با حماس به دست نخواهد آمد.

بر اساس گزارش رادیو ارتش رژیم اسرائیل، کاتس افزود امکان دستیابی به حالت آرامش در جنوب وجود دارد. بر اساس گزارش رادیو ارتش رژیم، کابینه امنیتی اسرائیل روز یکشنبه تسهیلات جدیدی را برای ساکنان نوار غزه به عنوان گام اولیه دستیابی به توافق آتش بس با جنبش حماس در نوار غزه تصویب کرده است.

ربوده شدن 134 فلسطینی از نوار غزه در حملات نظامیان صهیونیست

نظامیان رژیم صهیونیستی طی سال 2019 میلادی، 134 فلسطینی را از نوار غزه ربودند. عبدالناصر فروانه آزاده فلسطینی و کارشناس امور اسیران امروز در گزارشی به آمار فلسطینیان بازداشت شده در خلال سال 2019 میلادی پرداخت و گفت نظامیان رژیم اشغالگر، 13 شهروند فلسطینی را در ایست بازرسی بیت حانون در حال تردد به نوار غزه بازداشت کردند.

صهیونیست‌ها همچنین 37 شهروند فلسطینی را هنگام ماهیگیری در سواحل غزه بازداشت کردند. بر اساس گزارش فلسطین الیوم، حدود 300 نفر از اهالی نوار غزه همچنان در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر می‌برند.

سه اسیر وارد سال‌های جدید اسارت شدند

از سوی دیگر رادیو صدای اسیران گزارش داد سه اسیر دیگر از کرانه باختری اشغالی و نوار غزه امروز سی‌ام دسامبر 2019 میلادی وارد سال‌های جدیدی از دوران اسارت خود شدند که شامل سعید سعد محمد شلوف 41 ساله از شهر رفح که به 18 سال حبس محکوم شده و از سال 2003 در زندان‌های اشغالگران به سر می‌برد و تا کنون شانزده سال از دوران اسارت خود را سپری کرده است.

أیمن عمر محمد علی جعار 30 ساله از شهر طولکرم که به بیست و پنج سال حبس محکوم شده و از سال 2005 در زندان‌های اشغالگران است و چهارده سال از دوران اسارت خود را سپری کرده است و سعید درویش محمود عمران من شهرک صیدا در طولکرم محکوم به 23 سال حبس که از سال 2004 در اسارت است و تا کنون پانزده سال از دوران اسارت خود را گذرانده است.

یورش وحشیانه نظامیان صهیونیست به نابلس

خبر دیگر اینکه نظامیان رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه به شهر نابلس در کرانه باختری حمله کردند که طی آن 9 شهروند فلسطینی زخمی شدند. پایگاه خبری فلسطین الیوم گزارش داد امروز درگیری‌هایی میان جوانان و نظامیان رژیم اشغالگر رخ داد که به زخمی شدن 9 شهروند منجر شد. اشغالگران از گلوله و گاز اشک آور در این حملات استفاده کردند.

بر اساس این گزارش، امروز حدود 2500 شهرک نشین صهیونیست به بهانه برگزاری مراسم تلمودی به نابلس حمله کردند، این یورش با حمایت شدید نظامیان صهیونیست صورت گرفت که در بالای ساختمان‌ها مستقر شده بودند.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها