کد خبر: 373724
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۹ ۱۸:۴۲:۲۸
| |

پلیس ضد تروریسم انگلیس 5 نفر را دستگیر کرد

پلیس ضدتروریسم انگلیس اعلام کرد 5 نفر را در نقاط مختلف این کشور به اتهام آماده شدن برای انجام حمله تروریستی و ترویج تروریسم بازداشت کرده است.

پلیس ضد تروریسم انگلیس 5 نفر را دستگیر کرد
کد خبر: 373724
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۹ ۱۸:۴۲:۲۸

اعتمادآنلاین| پلیس ضدتروریسم انگلیس روز دوشنبه و در آستانه آغاز سال جدید میلادی پنج نفر را در ارتباط با اتهامات تروریستی دستگیر کرد.

به نوشته روزنامه «گاردین»، پلیس متروپولیتن گفت، دستگیری این افراد در «منچستر»، «پتربورو» و شمال لندن، بخشی از یک عملیات از پیش برنامه‌ریزی عنوان شد که ارتباطی به حمله تروریستی اخیر بر روی پل لندن یا شب سال نو ندارد.

چهار تن از این افراد که بین 19 تا 23 سال سن دارند منظون به آماده شدن برای انجام حمله تروریستی هستند و فرد پنجم نیز که 19 سال دارد به ترویج تروریسم متهم شده است.

پلیس متروپولیتن افزود: «این پنج نفر که صبح روز دوشنبه 30 دسامبر دستگیر شدند، در حال حاضر تحت بازداشت قرار دارند».

همچنان مأموران پلیس در حال پیگیری آدرس‌هایی در این مناطق هستند. پلیس متروپولیتن گفت این عملیات به‌معنای وجود تهدیدی برای مردم نیست.

در جدیدترین حمله تروریستی در انگلیس، 8 آبان امسال یک فرد 28 ساله به عنوان «عثمان خان» با چاقو به گروهی به جمعیت حاضر روی پل لندن حمله کرد. در این حادثه یک رهگذر کشته شد و مهاجم هم به ضرب گلوله پلیس از پای درآمد.

رسانه‌های انگلیسی تأیید کرده‌اند که خان در سال 2012 به اتهام تلاش برای انجام حمله «تروریستی» به ساختمان بورس لندن، بازداشت شده و به 16 سال حبس محکوم شده بود اما سال گذشته با گذراندن نیمی از دوران محکومیتش، آزاد شد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها