واکنش صالحی امیری به شایعه حضورش در فدراسیون فوتبال

رئیس کمیته ملی المپیک با بیان اینکه در انتخابات فدراسیون فوتبال ثبت نام نمی‌کند، گفت: ثبت نام من در انتخابات فوتبال مزاح رسانه‌ای است.

واکنش صالحی امیری به شایعه حضورش در فدراسیون فوتبال
کد خبر: 373732
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۹ ۱۹:۰۹:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ مراسم بدرقه تیم‌ملی اسکی جوانان ایران به المپیک لوزان در کمیته ملی المپیک و با حضور رضا صالحی امیری، شروین اسبقیان مدیر کل دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها، علی رغبتی(عضو هیات مدیره پرسپولیس)، رئیس و اعضا فدراسیون اسکی و تیم‌اعزامی به بازی‌ها برگزار شد.

صالحی امیری در این مراسم درباره لباس کاروان ایران گفت: روز گذشته طرح‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفت. از بین ورزشکاران مرد صمد نیکخواه بهرامی و از بین زنان مهسا جاور، حضور داشتند. طراحان بنام کشور هم شرکت داشتند تا لباس المپیک مشخص شود. دیروز نخستین جلسه نمایش طراحی لباس کاروان ایران برگزار شد. اگر این لباس مورد قبول جامعه ورزش باشد در رویدادهای مختلف از آن استفاده می‌کنیم. متاسفانه فرمت و شکل ثابتی نداریم و باید به سمت ساختار واحد حرکت کنیم.

او در ادامه بیان کرد: خیلی وقت‌ها که مستند می‌بینم، اسکی را نگاه می‌کنم یعنی انتخاب من این است. این باور را دارم که اسکی بازان چون همیشه در دل کوه هستند طبع بلندی دارند. این موضوع از نظر روانشناسی ثابت شده است. علاوه بر این کسانی که با برف سرو کار دارند بخشنده‌تر هستند چون بارش را می‌بینند و اسکی بازان خسیس نیستند. ما و وزارت ورزش تصمیم گرفتیم هر چه در توان هست برای المپیک بگذاریم. وضعیت ما هم سخت و منابع اقتصادی محدود است.

او افزود: انتظار نتیجه از شما نداریم، اسکی باید در کشور گسترش پیدا کند و به جریانی اجتماعی تبدیل شود. نسل جدید با اسکی مانوس است و باید این ورزش در آموزش و پرورش و در ادامه در دانشگاه و حوزه‌های مختلف بازتعریف شود. اسکی می‌تواند در المپیک 2024 و سپس 2028 ظرفیت‌های زیادی را برایمان ایجاد کند. برخی می‌پرسند چرا اسکی اعزام می‌شوند؟ اگر اعزام نشود که در داخل کشور مثل یخ ذوب می‌شود پس باید اعزام شوند. اگر شما هم نتیجه گرفتید که افتخار است اما اگر نگرفتید چیزی از ارزش هایتان کم نمی‌شود. از مربیان می‌خواهم که در مسابقات به شما فشار نیاورند چون اولویت ما سلامتی شما است.

صالحی امیری بیان کرد: برای توسعه اسکی باید قدم های بزرگتری برداریم، با این امکانات و وضعیت نمی‌توانیم با حریفان بزرگ بین‌المللی رقابت کنیم در نتیجه به برنامه‌های بیشتری نیاز داریم.

صالحی امیری در جمع خبرنگاران و در واکنش به این که شایعه شده کاندیدای انتخابات فدراسیون فوتبال می‌شوید، گفت: این مزاح های رسانه ای است. تعهد اخلاقی دارم که چهار سال در کمیته المپیک باشم. دو سال آن گذشته و دو سال دیگر باقیمانده است. در کمیته ملی المپیک بر اساس برنامه حاضر شدم و باید آن را به اتمام برسانم و در این مدت هیچ برنامه‌ای جز کمک به فدراسیون‌ها در کمیته ملی المپیک ندارم.

او در مورد جلسه امروز خود با وزیر ورزش بیان کرد: راجع به فوتبال هیچگونه جلسه و بحثی نداشتیم. با وزیر برای کارهای جاری و بحث آمادگی تیم ها برای اعزام به المپیک 2020 و اسکی صحبت کردیم. سپس بازدید مشترکی از یکی از ورزشگاه هایی که یک ایرانی سرمایه گذاری کرده بود، داشتیم. از وزارت ورزش راجع به فدراسیون فوتبال سوال کنید.

رئیس کمیته ملی المپیک در مورد تیم فوتبال امید گفت: من و آقای استیلی دیشب و امروز صحبت داشتم خوشبختانه با همه توان در حال آمادگی برای اعزام هستند و چهارشنبه هفته جاری بدرقه انجام می‌شود. در رابطه با تیم امید باید به سه نکته توجه‌کنیم اول اینکه تیم نیاز به حضور بازیکنان باشگاهی داشت که در دو ماه گذشته در این مورد مشکلاتی بود و عملا نتوانستند انسجام تیمی که لازمه حضور بود را فراهم کنند. البته سرمربی و کادر فنی تلاش لازم را کردند . نکته دوم رقبای امید است با ازبکستان چین و کره مسابقه‌های سخت و جدی دارند و عبور از این مرحله کار سختی است اما کاملا امیدوار به صعود هستیم تا با صعود پس از نیم قرن کام ملت شیرین شود. نکته سوم هم منابع مالی و بودجه است که با وزارت ورزش و فدراسیون جلساتی داشتیم که آقای تاج تعهد کردند نیازهای مالی رامید را تامین کنیم. در مرحله اول وزارت یک میلیارد تومان کمک کرد و ما هم کمک می‌کنیم.

او در مورد اسکی گفت: سیاست وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و فدراسیون توسعه اسکی است، به لحاظ پتانسیل و انگیزه ای که در جوانان وجود دارد باید به این رشته توجه کنیم. نباید انتظارات زیادی از این کاروان داشته باشیم چون انگیزه آن‌ها حضور در رقابت هاست و رقبای بزرگی دارند . ما برای 2024 و 2028 می‌توانیم انتظار سکوی المپیک از اسکی داشته باشیم.

او با بیان اینکه تجهیزات مساله ای مهم است، افزود: تجهیزانی که در حوزه قهرمانی استفاده می‌شود، باید استاندارد بین المللی داشته باشد. تجهیزات داخلی هزینه‌های ارزی ما را کاهش می‌دهد و باید به سمت تجهیزات داخلی برویم اما با شرط اینکه استانداردها را داشته باشد اما الان در اسکی باید تجهیزات را خریداری کنیم. با افزایش نرخ ارز تجهیزات هم سه برابر شده و تامین ارز کار سختی است که تلاش کردیم هزینه های ارزی و ریالی خرید تجهیزات را فراهم کنیم. برای لوزان مشکلی در تجهیزات نداریم و شرایط به نحوی است که این تجهیزات به روز شود. باید بنابر توصیه رهبر به سمت تجهیزات داخلی برویم.

او در پاسخ به اینکه مشکل سالن بسکتبال جدی شده است، گفت: با وزیر در مورد بسکتبال صحبت کردیم و نظرشان حمایت جدی از بسکتبال است.

او همچنین درباره سفر به لوزان با وزیر ورزش گفت: پیام روشن این است که در ایران وفاق وجود دارد این یک حرکت نوع است و تلاش می‌کنیم تا کمک های لازم را بگیریم و موانع را در مسیر فدراسیون‌ها برطرف کنیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها