کد خبر: 373738
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۹ ۱۹:۵۹:۲۹
| |

وزیر نیرو:

توسعه و رونق اقتصادی در الحاق ایران به موافقتنامه اوراسیا است

وزیر نیرو با بیان اینکه توسعه اقتصادی در الحاق ایران به موافقتنامه اوراسیا است گفت: نخستین بار است که ایران به یک موافقتنامه چند جانبه اقتصادی ملحق شده است.

توسعه و رونق اقتصادی در الحاق ایران به موافقتنامه اوراسیا است
کد خبر: 373738
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۹ ۱۹:۵۹:۲۹

اعتمادآنلاین| ‌ رضا اردکانیان شامگاه دوشنبه در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان که با حضور فدائی استاندار کرمان، تعدادی از نمایندگان مردم استان کرمان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد اظهار داشت: از تاخیر چهار پنج ماهه در تشکیل جلسه اقتصاد مقاومتی استان کرمان عذرخواهی می‌کنم.

وی با عنوان اینکه امروز بیش از 670 میلیارد تومان پروژه نیروگاهی در کرمان افتتاح شده است گفت: اصلی‌ترین چالش ما در عرصه توسعه سازمان حکمرانی و اداری ما است که معطوف به قوه مجریه نمی‌شود.

وزیر نیرو با بیان اینکه برای اشتغال چندین بخش باید با هم کار کنند افزود: حتی در موضوع آب می‌بینیم که اگر بخواهیم آب را خوب مدیریت کنیم نیاز به اهداف بین بخشی داریم اما ابزارهای ما عموما ابزارهای بخشی است و مشکل در همین نقطه خود را نشان می‌دهد.

وی با عنوان اینکه ساز و کارهای نظارتی نیز بخشی است اما ما باید بین بخشی عمل کنیم تا به نتیجه برسیم گفت: آمادگی کامل داریم تفویض اختیار در استان کرمان را انجام بدهیم و در صدد آن هستیم تا جایی که توان دارم برای چارچوب طرح‌ها و برنامه‌های استان اختیارات بیشتری بدهیم.

اردکانیان با بیان اینکه لازم است جلساتی با استاندار کرمان، رئیس کل بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی برگزار کنیم افزود: نسخه ملی پیچیدن برای کل کشور محدودیت‌هایی ایجاد می‌کند و باید در موارد بنا به اقتضای هر استان عمل کنیم.

وی با ابراز اینکه اولویت با پروژه‌هایی است که برای دریافت تسهیلات آماده‌تر هستند گفت: توسعه و رونق اقتصادی استان در الحاق جمهوری اسلامی ایران به موافقتنامه اوراسیا است و این موافقتنامه سه ساله است.

وزیر نیرو با بیان اینکه دبیرخانه آن در روسیه مستقر است و باید این امکان را فراهم کنیم که موافقتنامه موقت دایمی شود افزود: اولین بار است که ایران به یک موافقتنامه چند جانبه اقتصادی ملحق شده و بسیار اهمیت دارد و باید تمام تلاش خود را انجام بدهیم.

وی با بیان اینکه جا دارد که فعالان اقتصادی استان کرمان در این زمینه برنامه داشته باشند و از فرصت ایجاد شده استفاده کنند گفت: ما هم آماده همکاری با آنها هستیم.

اردکانیان با اشاره به اینکه تمام تجاری که از پنج آبان به کشورهای اوراسیا صادرات داشته‌اند می‌توانند عوارض پرداختی خود را مطالبه کنند افزود: در استان کرمان خوشحالیم که بخش از انرژی تولیدی که در بخش صنعت و معدن مصرف می‌شود قابل توجه است.

وی با بیان اینکه امسال در لایحه بودجه جمع اعتبارات ما 9 هزار میلیارد تومان است و گردش مالی ما 35 هزار میلیارد تومان گفت: اگر دچار کاهش منابع بشویم در سرویس دادن به شدت دچار مشکل و سختی خواهیم شد و بیش از پیش نیازمند آن هستیم که از منابع درآمدی صنعت آب و برق حفاظت شود تا بتوانیم سایر مطالبات را پاسخگو باشیم.

وزیر نیرو با بیان اینکه چهار پروژه اقتصاد مقاومتی استان کرمان تا پایان سال با هزینه 430 میلیارد تومان در حوزه صنعت آب و برق به بهره‌برداری می‌رسد عنوان کرد: واحد اول نیروگاهی زرند تابستان سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با عنوان اینکه تعرفه نقاط گرمسیری استان در هیئت دولت تعیین می‌شود و ما آن را مطرح و اطلاعات جدید را ارسال خواهیم کرد گفت: از دو سال پیش با پیگیری مستمر نمایندگان مردم بحث تفویض اختیارات را انجام داده‌ایم و البته نظارت‌ها را بیشتر کرده‌ایم.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها