کد خبر: 373771
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۰ ۰۸:۱۰:۰۰
| |

صبح امروز یک سیارک از کنار زمین گذشت

صبح امروز سیارکی به بزرگی سه اتوبوس شهری از فاصله 2.8 میلیون مایلی زمین گذشت.

صبح امروز یک سیارک از کنار زمین گذشت
کد خبر: 373771
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۰ ۰۸:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| طی روزهای گذشته ناسا مشغول رصد سیارکی بود که صبح امروز از کنار زمین گذشت. اگر این سیارک با زمین برخورد می‌کرد، انفجاری عظیم در فضا به وجود می‌آمد.

البته طبق گزارش CNEOS سیارک مذکور خطر برخورد با زمین را نداشت و از فاصله 2.8 میلیون مایلی زمین می‌گذرد. طبق محاسبات ناسا این سیارک به طور دقیق ساعت 8:36 دقیقه صبح امروز به وقت ایران از کنار زمین گذشت.

شب گذشته مرکز مطالعات سیارات نزدیک زمین ناسا(CNEOS ) اعلام کرده سیارک 2019WR4 از کنار زمین می‌گذرد. طبق اطلاعات موجود در مخزن اطلاعات سازمان ناسا، این سیارک در مقایسه با صخره‌های فضایی دیگر، سریع حرکت نمی‌کرد. در حقیقت به گفته CNEOS سیارک مذکور در حال حاضر با سرعت حدود 9500 مایل برساعت به سمت زمین حرکت می‌کرد.

این سازمان تخمین می‌زند 2019WR4 قطری 115 فوتی داشته باشد و به بزرگی سه اتوبوس شهری باشد. 2019WR4 به خانواده‌ای از سیارک‌ها به نام «آپولو» تعلق دارد. این بدان معنا است که 2019WR4 نیز مانند بقیه سیارک‌های این خانواده میان سیارات مختلف منظومه شمسی حرکت می‌کند. گاهی اوقات هنگامی که سیارک دور خورشید می چرخد، مدار آن با زمین متداخل می‌شود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها