کد خبر: 373824
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۰ ۱۰:۳۰:۰۰
| |

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه:

شبنم نعمت‌زاده به تحمل بیست سال حبس محکوم شد/ مسئولیت اعلام آمار کشته‌شدگان حوادث آبان ماه بر عهده شورای امنیت کشور است/ ادعای ضرب و شتم «نرگس محمدی» را با سند تکذیب می‌کنیم/ بازداشت سه قاضی در ارتباط با پرونده اکبر طبری

سخنگوی قوه قضائیه از محکومیت شبنم نعمت‌زاده و احمدرضا لشگری‌پور به 20 سال حبس خبر داد.

شبنم نعمت‌زاده به تحمل بیست سال حبس محکوم شد/ مسئولیت اعلام آمار کشته‌شدگان حوادث آبان ماه بر عهده شورای امنیت کشور است/ ادعای ضرب و شتم «نرگس محمدی» را با سند تکذیب می‌کنیم/ بازداشت سه قاضی در ارتباط با پرونده اکبر طبری
کد خبر: 373824
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۰ ۱۰:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه، در ادامه هفدهمین نشست خبری خود در پاسخ به این سوال که از دادگاه‌های مفاسد اقتصادی جدیدا خبری نیست گفت: امر مبارزه با مفساد اقتصادی در قوه قضائیه جزو اولویت‌های ماست و شاید برخی رویدادهای اخیر، تلاش و زحمات همکاران ما را در دادگاه‌های مبارزه با مفساد اقتصادی در سایه قرار داد.

وی افزود: به زودی بر تعداد شعب دادگاه‌های رسیدگی‌کننده به مفاسد اقتصادی افزوده می‌شود. در همین ایام نیز حدفاصل نشست قبلی و فعلی، آرای بسیار خوبی صادر شد. از جمله رای پرونده شبنم نعمت‌زاده و احمدرضا لشگری پور و موسسه تحت مدیریت آنها از ناحیه دادگاه ویژه مبارزه با مفساد اقتصادی صارد شد.

وی گفت: شبنم نعمت‌زاده و احمدرضا لشگری‌پور به جرم مشارکت در اخلال عمده و کلان در نظام اقتصادی کشور از طریق اخلال درنظام توزیع مایحتاج عمومی، هر کدام به تحمل 20 سال حبس تعزیری به علاوه 74 ضربه شلاق تعزیری و محرومیت دائم از هرگونه خدمات دولتی محکوم شدند.

سخنگوی قوه قضائیه افزود: همچنین شبنم نعمت‌زاده شخصا به رد مال معادل 45 میلیارد ریال و متضامناً به رد 36 میلیارد ریال در حق استراژن دارو، 177 میلیارد ریال در حق داروسازی اسوه، 175 میلیارد ریال در حق داروسازی جابراین حیان، 5 میلیارد ریال در حق ایران سرنگ، 26 میلیارد ریال در حق رامافارمین، 137 میلیارد ریال در حق زهراوی، 462 میلیارد و 726 میلیون ریال در حق شرکت داروسازی فارای، 37 میلیارد ریال در حق شرکت لابراتورهای ازک، 168 میلیارد ریال در حق شرکت دراوسازی پارس دارو، 56 میلیارد در حق کاسپین تامین، 27 میلیارد ریال در حق داروسازی ریحانه اصفهان، 22 نیلیارد ریال در حق فارما شیمی و همچنین شرکت داروسازی رسا به عنوان شخص حقوقی به پرداخت 3 هزار و 700 میلیارد و 296 میلیون و 759 هزار و 198 ریال به عنوان جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شده است.

در ادامه اهم صحبت‌های اسماعیلی را میخوانید:

پرونده برادر جهانگیری به دادگاه رفته است

*پرونده برادر معاون اول رئیس‌جمهور به دادگاه رفته و چند جلسه دادگاه هم تشکیل شده است.

*رئیس دادگاه نواقصی گرفته که یا دادگاه و یا دادستانی آنها را حل می کند و روند رسیدگی ادامه دارد.

*تشخیص علنی بودن و غیر علنی بودن دادگاه با قاضی است.

محکومیت 302 سردفتر و دفتریار متخلف به انفصال/ بازداشت 30 پرسنل ثبت اسناد در تهران

*در 9 ماهه امسال، 27 هزار و 718 مورد بازرسی از دفاتر اسناد رسمی انجام شده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل، 25 درصد رشد داشته است.

*در اثر این بازرسی‌ها، 302 نفر از سردفتران و دفتریاران به انفصال موقت محکوم شدند. 33 نفر از سردفتران و دفتریاران سلب صلاحیت شدند و 517 نفر از سردفتران و دفتریاران به جزای نقدی محکوم شدند و 70 پرونده دیگر برای تعدادی از سردفتران و دفتریاران در حال رسیدگی است که پیشنهاد شده اینها نیز سلب صلاحیت شوند. در یک ماهه گذشته فقط در تهران، 30 نفر از پرسل اداره کل ثبت اسناد و املاک استان تهران بازداشت شدند.

*اقدامات دستگاه قضایی تبلیغاتی نیست.

*دست قاچاقچیان را قطع می‌‌کنیم.

بازداشت سه قاضی در ارتباط با پرونده اکبر طبری

*بازداشت بازپرس دادسرای کارکنان دولت را تایید می کنم و 3 قاضی و چند نفر دیگر هم در این ارتباط با پرونده اکبر طبری بازداشت شدند.

*پرونده بعد از تحقیقات به دادگاه ارسال می‌شود.

بازداشت گسترده مدیران شهری

*فساد فراگیری در شورای شهر و شهرداری پاکدشت اتفاق افتاده است. عدد بازداشتی‌ها تا امروز بیش از 25 نفر از شورا و شهرداری در این شهرستان نه چندان بزرگ بازداشت شدند.

*در پاکدشت 25 نفر، در اراک 18 نفر، در گچساران 20 نفر در چهارباغ که بخش کوچکی است، 15 نفر، در بوشهر 8 نفر، همچنین از افراد شورای شهر لیست بلندبالایی در بازداشت‌ها وجود دارد.

*اینکه گفته شده قوه قضاییه باید آمار کشته‌شدگان حوادث اخیر را اعلام کند، اشتباه است.

*این مسئولیت بر عهده شورای امنیت کشور و دبیرخانه آن شورا است.

پرونده سیف به دادسرا ارسال شده است

پرونده «سیف»، رئیس سابق بانک مرکزی، از دادگاه به دادسرا ارسال شده است و میزان وجوه ارزی در این پرونده بعد از گزارش دادستانی اعلام می‌شود.

ادعای ضرب و شتم نرگس محمدی را با سند تکذیب می‌کنیم

*درباره اینکه ادعا شده «نرگس محمدی» در زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفته هم اداره کل زندان‌ها پاسخ دادند و هم بنده با تعدادی از افرادی که در صحنه حضور داشتند صحبت کردم.

*در بند زنان، تمام ماموران زن هستند و برای کار انتقال متهم تعدادی ازماموران وزارت اطلاعات حضور داشتند.

*اگر این صحبت‌ها را تکذیب می‌کنیم با سند و مدرک است، نه بر اساس ادعای یک فرد.

*زندان مقررات دارد و بخشی از جامعه ما است و همان گونه که باید مقررات جامعه را رعایت کنیم کسی هم که به زندان می‌رود باید مقررات آنجا را رعایت کند.

*افرادی که مقررات را رعایت می کنند از امتیازاتی مانند مرخصی برخوردار می‌شوند.

علت ابتلای تعدادی از اهالی چنارمحمودی از توابع لردگان به ایدز چه بود؟

*از افراد نمونه‌گیری شد و موارد منفی و مثبت مشخص شده است.

*پزشکی قانونی اعلام کرده است که به چند آزمایش تخصصی نیاز دارد که خودش تجهیزات آن را ندارد.

*لازم است این آزمایش ها توسط وزارت بهداشت انجام شود و بعد از اعلام نتایج گزارش ها اعلام می‌شود.

تنها 2 یا سه نوجوان در حوادث آبان ماه بازداشت و به کانون اصلاح و تربیت فرستاده شدند

*تا جایی که اطلاع دارم فقط 2 تا سه نوجوان در کانون اصلاح و تربیت بازداشت بودند.

*بعید می‌دانم تا امروز کسی در بازداشت باقی مانده باشند و همگی آزاد شدند.

ماجرای بازداشت خانواده پویا بختیاری چیست؟

*ما کاری به خانواده افراد نداریم، زمانی که اقدامات مجرمانه به خارج از کشور وصل می‌شود و امنیت مردم را تهدید می‌کند ورود پیدا می‌کنیم.

*شورای تامین استان گزارش داد که نقش ضد انقلاب روشن است و قوه قضاییه به این گزارش اعتماد کرد.

*مردم در 5 دی ماه به فراخوان ضد انقلاب توجه نکردند.

ادامه دارد...

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها