محمداسماعیل سعیدی، عضو اصولگرای کمیسیون فرهنگی مجلس در یادداشتی مطرح کرد:

صداوسیما در مسیر سلب اعتماد و کاهش امید اجتماعی است

سعیدی، عضو اصولگرای کمیسیون فرهنگی مجلس، درباره تعطیل بودن صداوسیما در امر تشویق مردم به انتخابات در یادداشتی نوشت: واقعیت واضح این است که در شرایط فعلی به دلایــــل مختلفی افکارعمومـــــــی جامعــــه آنچنان که بایـــــد آماده و مهیای شرکت در انتخابات مجلس یازدهم نیست.

صداوسیما در مسیر سلب اعتماد و کاهش امید اجتماعی است
کد خبر: 373909
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۰ ۱۴:۳۷:۳۶

اعتمادآنلاین| محمداسماعیل سعیدی، عضو اصولگرای کمیسیون فرهنگی مجلس در یادداشتی نوشت: «آنچه که جامعه ما در مدت پیش رو برای یک مشارکت قابل قبول نیاز دارد اول ایجاد امید است و دوم بازسازی و احیای اعتماد عمومی. صداوسیما بی‌شک مهم‌ترین ارگانی است که می‌تواند از هر دوی این جهات به افکارعمومی جامعه در راستای افزایش مشارکت انتخاباتی کمک کند. اما مع الاسف چیزی که امروز در برنامه‌های این سازمان مشاهده می‌کنیم تنها یک رگه ضعیف از برنامه‌های کلیشه‌ای و تکراری است که کیفیت تأثیرگذاری آن به‌شدت محل ابهام است.

اگر قرار بر بازگویی کارنامه صداوسیما تا اینجای کار در خصوص انتخابات پیش رو باشد باید در درجه اول گفت که هنوز سطح کمی برنامه‌های آن چندان چشمگیر و قابل قبول نیست و دوم نیز همین برنامه‌های پراکنده و کم نیز خالی از کیفیت لازم هستند و حتی اگر در همین سطح کیفی، چند برابر این میزان برنامه ساخته شود بعید است که باعث تشویق جامعه به افزایش حضور در انتخابات شود.

از جمله نقاط ضعفی که در برنامه سازی‌های صداوسیما برجسته است به مواردی مربوط می‌شود که با هدف بازگویی برخی مشکلات، به‌طور ناخواسته و به‌دلیل ضعف برنامه‌سازی کل سیستم و نظام ناکارآمد جلوه می‌کند و این بزرگ‌ترین زمینه سلب اعتماد امید و کاهش امید اجتماعی است.

در شرایطی که دشمنان ما با تمام تلاش به‌دنبال پمپاژ ناامیدی به جامعه نسبت به ارکان مختلف نظام هستند، اوج کج سلیقگی است اگر بزرگنمایی برخی مشکلات و تأکید بر تک گویی در برخی حوزه‌ها تصور ناکارآمدی کل سیستم را به جامعه القا کند. چنین کاری که متأسفانه در صداوسیما به کرات دیده شده نه انتقاد و بازگویی مشکلات بلکه نوعی خودویرانگری است که تبعات آن دامن همه را خواهد گرفت. با این تفاسیر صداوسیما در ایام باقی مانده تا انتخابات مجلس یازدهم باید ملی‌ترین نوع رویکرد و رفتار در سال‌های اخیر را از خود بروز دهد که با روش فعلی سازمان کاملاً فرق دارد.»

منبع: روزنامه ایران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها