علی حسینی، عضو شورای ملی زعفران:

سال نو میلادی خریداران زعفران را کاهش داد/ رشد صادرات منوط به تعامل دولت با فعالان صنعت است/ دلالان خارجی محصولات ما را به یغما می‌برند

علی حسینی، عضو شورای ملی زعفران آغاز سال نو میلادی را یکی از دلایل کاهش خریداران زعفران ایرانی در بازار جهانی عنوان کرد و گفت: رشد صادرات زعفران در سال آینده میلادی منوط به تعامل دولت با فعالان تولید و بازار است.

سال نو میلادی خریداران زعفران را کاهش داد/ رشد صادرات منوط به تعامل دولت با فعالان صنعت است/ دلالان خارجی محصولات ما را به یغما می‌برند
کد خبر: 373989
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۱ ۰۸:۵۹:۴۶

اعتمادآنلاین| علی حسینی، عضو شورای ملی زعفران با بیان اینکه کاهش فروش در روزهای پایانی سال میلادی و آغاز سال جدید امری طبیعی است، ‌اظهار کرد: هر ساله در روزهای پایانی سال و آغاز سال جدید میلادی شاهد کاهش تعداد خریداران و معادلات بازار زعفران هستیم.

وی اضافه کرد: این موضوع نه تنها مربوط به زعفران بلکه شامل سایر محصولات کشاورزی کشور می‌شود و تا یک ماه بعد از آغاز سال نو میلادی ادامه دارد.

حسینی نسبت به امکان کاهش صادرات قانونمند زعفران ایرانی در سال آینده میلادی هشدار داد و گفت: تجار واقعی در میدان رقابت ناعادلانه‌ای با قاچاقچیان و دلالان خارجی قرار گرفته‌اند که نتیجه آن کاهش صادرات قانونمند زعفران از کشور است.

وی ادامه داد: اجبار تجار به تسویه ارز در سامانه نیما در حالی است که قاچاقچیان و دلالان خارجی بدون انتقال ارز به کشور و پرداخت تعرفه گمرکی، زعفران ایرانی را با قیمت نازل در بازارهای جهانی عرضه می‌کنند.

حسینی دشمنان واقعی کشور را دلالانی خارجی دانست که بدون ورود ارز و پرداخت عوارض گمرکی در حال به یغما بردن محصولات کشاورزی کشور هستند.

وی با اشاره به خبر منتشر شده درباره حضور دلالان چینی در قالب توریست در مغازه‌های استان‌های زعفران خیز کشور، گفت: این خبر در هر کشور دیگری منتشر می‌شد واکنش‌های تندی از سوی مسئولان در پی داشت، اما در کشور ما هیچ مسئولی واکنش نشان نداد.

به گفته حسینی؛ تنها در یک صورت می‌توان به بهبود شرایط بازار صادراتی زعفران در سال آینده میلادی امید داشت که دولت با فعالان صنعت در تعامل بیشتر باشد.

وی افزود: دولت علاوه بر تغییر سیاست ارزی خود باید به دنبال افزایش کیفیت و خدمات به طور همزمان باشد چرا که تنهادر این صورت است که می‌توان به بهبود بازار زعفران ایران در آینده امید داشت.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها