علی باقری کنی، دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه:

حقوق بشر رکن مهم امنیت ملی است/ باید نُرم‌های به روز حقوق بشری تولید کنیم/ حقوق بشر را یک کالای لوکس نمی‌دانیم که در زمان انتخابات از آن استفاده کنیم

دبیر ستاد حقوق بشر گفت: حقوق بشر یک حقیقت برخواسته از مبانی اسلامی و رکن مهم امنیت ملی است.

حقوق بشر رکن مهم امنیت ملی است/ باید نُرم‌های به روز حقوق بشری تولید کنیم/ حقوق بشر را یک کالای لوکس نمی‌دانیم که در زمان انتخابات از آن استفاده کنیم
کد خبر: 374034
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۱ ۱۰:۰۹:۴۳

اعتمادآنلاین| علی باقری کنی، دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه، گفت: امیدوارم بتوانم گوشه‌ای از اعتماد رئیس قوه قضاییه را پاسخ گو باشم و موجب شرمندگی نظام نباشیم.

وی افزود: با توجه به حوزه مسئولیتی که به بنده داده شده است لازم است این نکته را بگویم که قوه قضاییه مسئول حمایت از حقوق مردم است و این وظیفه مطلق است و در رابطه با حقوق مردم در عرصه داخلی و خارجی مصداق دارد.

وی گفت: ما نه تنها باید از جسارت طرف‌های خارجی جلوگیری کنیم، بلکه باید با کمک تمام ابزار‌ها از حقوق خود دفاع کنیم.

باقری گفت: وظیفه دستگاه قضا ایجاد عدالت است و در طول 40 سال اخیر دستاورد‌های بی بدیلی در توسعه عدالت داشتیم، اما در مورد ارائه و تدوین آن کار زیادی انجام ندادیم و همین موضوع باعث شد که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به آن اشاره کنند.

باقری کنی افزود: حقوق بشر یک حقیقت برخواسته از مبانی اسلامی و رکن مهم امنیت ملی است؛ حقوق بشر ابزار و بازیچه نیست. ما حقوق بشر را یک کالای لوکس نمی‌دانیم که در زمان انتخابات از آن استفاد کنیم.

وی افزود: سیاست ما مبانی حقوق بشر است و به همین دلیل ما با رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی مخالف هستیم و از حقوق مردم فلسطین دفاع می‌کنیم.

باقری کنی گفت: ما باید براساس ارزش‌های دینی و نظام جمهوری اسلامی کالا‌ها و نرم‌های حقوق بشر را مطابق شرایط روز جهانی ارائه دهیم و این موضوع به بسیج تمام نیرو‌ها نیاز دارد و به معنی عوام فریبی نیست.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه با بیان اینکه رویه دیگر حقوق بشر مسئولیت دستگاه‌های حاکمیتی و وظایف نهاد‌های مسئول است، تصریح کرد: برای نهادینه کردن حقوق بشر باید یک نگاه حداکثری به وظایف نهاد‌های حاکمیتی و وظایف مجریان داشته باشیم که این نیاز به کار و باز آفرینی دارد.

وی ادامه داد: نماد عقلانیت حکمرانی نظام جمهوری اسلامی است که سه قوه در آن نقش دارند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها