پرونده‌های بیش‌بود ارزش کالاهای اساسی چگونه تعیین تکلیف شد؟

معاون فنی گمرک ایران جزییات بخشنامه جدید ارزش گمرک که به واسطه آن بسیاری از پرونده‌های بیش بود ارزش کالاهای اساسی تعیین تکلیف می‌شود را تشریح کرد.

پرونده‌های بیش‌بود ارزش کالاهای اساسی چگونه تعیین تکلیف شد؟
کد خبر: 374050
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۱ ۱۰:۳۱:۳۵

اعتمادآنلاین| مهرداد جمال ارونقی با اشاره به بخشنامه جدید گمرک ایران درخصوص تعیین تکلیف ارزش کالاهای وارداتی گفت : در اجراى این بخشنامه کالاهای اساسی یا گروه یک به دو قسمت تقسیم شده‌اند که حدود 11 قلم کالا مشتمل بر 19 ردیف تعرفه در قسمت اول و بیش از 75 ردیف کالاهای گروه یک در قسمت دوم قرار گرفته است.


وی افزود‌، برای یازده قلم کالا عبارت از 1‏-گندم انسانی، 2‏- ذرت دامی، 3‏- جو، 4‏-کنجاله سویا، 5‏- دانه‌های روغنی(سویا، کلزا)، 6‏- روغن خام (سویا، پالم، کلزا، آفتاب)، 7‏- شکرخام، 8‏- برنج سفید، 9‏- برنج قهوه‌ای، 10‏- گوشت مرغ، 11‏- تخم مرغ خوراکی ، سقف ارزش در ثبت سفارشهای بعد از تاریخ 18 مردادماه سال 97 تا پنجم مردادماه سال 98 توسط وزارت جهاد کشاورزی و گمرک ایران و ستاد تنظیم بازار به زودى اعلام شده و ارزش مربوطه عیناً از سوی گمرک ایران پذیرفته خواهد شد.


ارونقی ادامه داد به عبارت دیگر کلیه پرونده‌های بیش‌بود ارزش که در خصوص این کالاها با ثبت سفارش مربوط به تاریخ مذکور ایجاد شده بود تعیین تکلیف خواهد شد.


معاون فنی گمرک ایران با اشاره به این موضوع که بر این اساس، هزاران پرونده بیش‌بود تشکیل شده، تعیین تکلیف می‌شود، گفت همچنین از تاریخ 5 مرداد 98 به بعد ارزش‌های مندرج در ثبت سفارش این اقلام با توجه به تشکیل کارگروه نظارت بر تخصیص ارز که گمرک نیز در این کارگروه حضور فعال دارد، توسط گمرک پذیرفته خواهد شد و به این ترتیب پرونده‌های بیش بود ارزش از این محل نیز تعیین تکلیف می‌شود.


ارونقی در خصوص قسمت دوم کالاهای گروه 10 که بیش از 75 ردیف می‌باشد اضافه کرد: مقرر شد چنانچه ارزشهاى مندرج در ثبت سفارش این اقلام تا 15٪؜ بالاتر از ارزشهاى مندرج در سامانه TSC گمرک باشد، نسبت به پذیرش این میزان تلورانس اقدام شود.

دستورالعمل مهم گمرک در خصوص چگونگی ملاک قرار دادن ارزش مندرج در ثبت سفارش کالاهای اساسی و ضروری جهت تخصیص ارز ، اظهار و ترخیص گمرکی و تعیین نرخ توسط سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان عصر دیروز به گمرکات سراسر کشور ابلاغ شد.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها