کد خبر: 374067
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۱ ۱۱:۱۰:۰۰
| |

هادی ساعی:

کسی نمی‌تواند کمیسیون ورزشکاران را منحل کند/ هوگوپوشان آمریکایی بدنبال سهمیه المپیک هستند

رئیس کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک گفت: این کمیسیون چهار ساله است و به خاطر قانون IOC کسی نمی‌تواند آن را منحل کند چرا که یکی از مهمترین کمیسیون‌های IOC محسوب می‌شود.

کسی نمی‌تواند کمیسیون ورزشکاران را منحل کند/ هوگوپوشان آمریکایی بدنبال سهمیه المپیک هستند
کد خبر: 374067
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۱ ۱۱:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| هادی ساعی، در پاسخ به این سوال که چرا در جلسه اخیر کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک، تعدادی از اعضا غایب بودند و آیا غیبت آنها دلیلی خاصی داشت، اظهار داشت: غیبت برخی اعضا دلیل خاصی نداشت. به هر حال، ورزش ایران در مسیر المپیک قرار دارد و خیلی از اعضا، درگیر اردوهای تمرینی هستند و در این فصل جمع کردن آنها در جلسات کار دشواری است. مشکلی وجود ندارد و دلیل غیبت آنها حضور در تمرینات اردوی تیم ملی بود.

رئیس کمیسیون ورزشکاران المپیک در پاسخ به این سوال که آیا کمیته ملی المپیک می‌تواند به دلیل کم بودن نفرات حاضر در جلسه، این کمیسیون را لغو و منحل کند، گفت: این کمیسیون چهار ساله است و به خاطر قانون IOC کسی نمی‌تواند آن را منحل کند چرا که کمیسیون ورزشکاران یکی از مهمترین کمیسیون‌های IOC محسوب می‌شود. ما طبق توصیه‌ای که کمیته ملی المپیک داشته، هر فصل باید یک جلسه‌ای داشته باشیم.

وی ادامه داد: فعالیت‌مان به صورت جدی پیگیری می‌شود و اتفاقا یکی دو ماه گذشته نیز جلسه خوبی برگزار کردیم. در آن جلسه، نماینده کمیسیون ورزشکاران را به IOC معرفی کردیم. سعید معروف برای انتخابات کمیسیون ورزشکاران از سوی اعضای همین کمیسیون به IOC معرفی شد. انتخابات در توکیو همزمان با بازی‌های المپیک 2020 برگزار خواهد شد. همه ما باید حمایت کنیم تا سعید معروف رای بیاورد و عضو کمیسیون ورزشکاران IOC شود.

پرافتخارترین المپین ورزش ایران در پاسخ به این سوال که طبق اساسنامه هرچند ماه یک بار باید جلسه کمیسیون ورزشکاران برگزار شود؟ خاطر نشان کرد: طبق اساسنامه کمیته ملی المپیک هر فصل باید جلسه کمیسیون برگزار شود. حتی شده ما زودتر از فصل هم جلسه برگزار کرده‌ایم. به هر حال، برگزاری جلسه بستگی به نیاز کمیسیون دارد. اگر موضوعی پیش بیاید، بلافاصله جلسه کمیسیون را برگزار می‌کنیم. شاید هر هفته نیاز باشد جلسه برگزار کنیم و شاید هم طبق اساسنامه همان فصلی یکبار را جلسه برگزار می‌کنیم. ضمن اینکه توصیه IOC برگزاری جلسات در هر فصل است.

پرافتخارترین المپین ورزش ایران و رئیس کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک در پاسخ به این سوال که دو عضو تیم ملی آمریکا برای پشت سر گذاشتن تمرینات آماده‌سازی زیر نظر شما چند روزی است وارد تهران شده‌اند، شرایط آمادگی بدنی آنها به چه صورت است، گفت: روز گذشته آنها در آکادمی ملی المپیک تست آمادگی جسمانی دادند و نقاط ضعف و قوت آنها مشخص شد. از امروز نیز تمرینات بدنسازی و فنی آنها به صورت جدی آغاز می‌شود. دیوید کابرا و کانور ویلیامز دو تکواندوکار آ‌مریکایی هستند که جزو شانس‌های حضور در المپیک 2020 توکیو محسوب می‌شوند.

دارنده مدال طلای المپیک پکن، افزود: این دو تکواندوکار تمرینات خود را به صورت جدی در تهران پیگیری می‌کنند تا در مسابقات قاره‌ای که جزء رقابت‌های کسب سهمیه المپیک محسوب می‌شود، شرکت کنند تا شانس خود را برای حضور در بازی‌های المپیک توکیو امتحان کنند.هدف اصلی آنها این است که با حضور در تهران کسب تجربه کنند.

ساعی در پاسخ به این سوال که آیا پیش از این با این تکواندوکاران تمرین کرده‌اید یا خیر، گفت: بله؛ آنها پیش از این مدتی را با من تمرین کردند و موفق شدند در بازی‌های جام جهانی چین در ترکیب تیمی کشورشان مبارزه کنند. البته این دو نفر 20 ساله هستند و در ابتدای مسیر قرار دارند و قطعا آینده خوبی در انتظار آنها است.

رئیس کمیسیون ورزشکاران المپیک در پاسخ به این سوال که چطور شد که آنها برای رسیدن به المپیک درخواست دادند که زیر نظر شما تمرین کنند، خاطرنشان کرد: تعدادی از تکواندوکاران آمریکایی پیش از این نزدیک به 5 تا 6 ماه زیر نظر من تمرین می‌کردند و در آن مدت هم پیشرفت خوبی داشتند و موفق شدند پیراهن تیم ملی کشورشان را به تن کنند. آنها برای اینکه دوباره به موفقیت برسند مدت‌ ها قبل درخواست داده بودند تا تمریناتشان زیر نظر من در ایران برگزار شود، پس از موافقت با درخواست آنها هر دو تکواندوکار که 20 ساله هستند به تهران سفر کردند و در حال حاضر نیز تمرینات خوبی را پیگیری می‌کنند. شاید آنها موفق نشوند به المپیک توکیو برسند، اما با سن کمی که دارند می‌توانند در المپیک‌های بعدی موفق شوند. البته قرار است یکی دیگر از آ‌نها طی چند روز آینده به تهران سفر کند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها