کد خبر: 374111
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۱ ۱۳:۰۷:۴۹
| |

ارتش استرالیا برای اطفاء حریق وارد عمل شد

کشتی‌های نیروی دریایی و هواپیما‌های نیروی هوایی ارتش استرالیا برای کمک و امداد رسانی در مناطق گرفتار در آتش وارد عمل شدند.

ارتش استرالیا برای اطفاء حریق وارد عمل شد
کد خبر: 374111
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۱ ۱۳:۰۷:۴۹

اعتمادآنلاین| دولت استرالیا امروز چهارشنبه اعلام کرد کشتی‌های نیروی دریایی و هواپیما‌های نیروی هوایی ارتش این کشور برای کمک و امداد رسانی به افرادی که در حال فرار از آتش سوزی گسترده هستند، وارد عمل شدند.

بر این اساس، هزاران نفر از ساکنان مناطق گرفتار در آتش به نواحی ساحلی فرار کرده‌اند. کشتی‌های نیروی دریایی و هواپیما‌های نظامی ارتش استرالیا عملیات ارسال آب، غذا و سوخت را به شهر‌هایی که ارتباط آن‌ها قطع شده است، آغاز کرده‌اند.

«اندرو کریسپ» کمیسر اضطرار ایالت ویکتوریا گفت: نیروی هوایی و دریایی ارتش در یک ماموریت دو هفته‌ای آمادگی خود را برای کمک‌رسانی اعلام کرده‌اند.

نیروی دریایی ضمن ارسال آب و غذا وظیفه انتقال افرادی که در سواحل انتظار می‌کشند را بر عهده گرفته است. همچنین نیروی هوایی علاوه بر نجات افراد، آتش نشانان بیشتری را به نواحی گرفتار در آتش اعزام می‌کند، زیرا جاده‌ها غیرقابل دسترسی هستند.

طی دو روز گذشته، چهار نفر بر اثر گسترش آتش در ایالت‌های نیوساوت ولز و ویکتوریا در سواحل جنوب شرقی جان باختند. همچنین صبح روز گذشته زمانی که وزش باد آتش را به سمت مناطق مسکونی شهر ساحلی مالاکوتا فرستاد، نزدیک به 4 هزار نفر از اهالی این شهر از بیم آتش به سمت سواحل گریختند.

در شهر کانجولا نیز 50 خانه کاملا تخریب شده‌اند و خودرو‌ها نیز بر اثر شدت حرارت تقریبا ذوب شده‌اند.

مقامات استرالیایی امروز چهاشنبه شمار مناطق گرفتار در آتش را 100 مورد اعلام کردند که در صورت وزش باد احتمال افزایش آن وجود دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها