کد خبر: 374151
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۱ ۱۶:۰۲:۴۸
| |

سعید نمکی، وزیر بهداشت اعلام کرد:

افزایش 4 برابری دانشجوی خارجی در پی اجرای طرح تحول آموزش پزشکی/ ضرورت اجرای جدی این برنامه

وزیر بهداشت بر پیگیری جدی برنامه تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی تاکید کرد و گفت: دستاوردهای زیادی در پی اجرای این برنامه در کشور بدست آمده که افزایش 4 برابری پذیرش دانشجوی خارجی از جمله این دستاوردها است.

افزایش 4 برابری دانشجوی خارجی در پی اجرای طرح تحول آموزش پزشکی/ ضرورت اجرای جدی این برنامه
کد خبر: 374151
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۱ ۱۶:۰۲:۴۸

اعتمادآنلاین| سعید نمکی، وزیر بهداشت، به اهمیت اجرای طرح تحول آموزش پزشکی اشاره و اظهار کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در طی چند سال گذشته بار سنگین طرح تحول نظام سلامت را به دوش کشیده و در این خصوص علی‌رغم چالش‌های مختلفی که وجود داشته، موجبات رضایتمندی جامعه را تا حد زیادی فراهم کرده است.

وی در ادامه تصریح کرد: از میان همه حوزه‌های درگیر در طرح تحول نظام سلامت، حوزه آموزش چه در ستاد و چه در دانشگاه‌ها، یکی از پر مراجعه‌کننده‌ترین و پرچالش‌ترین حوزه‌های کاری است. به گونه‌ای که فرآیندهای جاری اجرایی زیادی در آموزش وجود دارد که باید آنها را مدیریت کرد تا از مجرای ارتقای رضایتمندی مراجعان در حوزه آموزش، رضایتمندی کلی از مجموعه دانشگاه حاصل شود.

وزیر بهداشت تاکید کرد: در طی سال‌های اخیر حوزه آموزش علوم پزشکی نشان داده است که از یک ثبات سیاستی در طول این چند سال برخوردار بوده که نشانه‌های این ثبات به تدریج قابل مشاهده است.

به گفته وی، برنامه تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی، به عنوان سند سیاستی حوزه آموزش به خوبی توانسته است دانشگاه‌های علوم پزشکی را با خود همراه کند و برنامه‌های محیطی را در راستای چشم‌انداز روشن و واحدی جهت‌دهی کند.

نمکی خاطر نشان کرد: از جمله مهمترین نشانه‌های توفیق این سیاست، این است که علی‌رغم تغییرات متعدد در مسئولان آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی، سیاست تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی همچنان در حال پیاده‌سازی است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه دستاوردهای سخت‌افزاری بزرگی در برنامه تحول آموزش پزشکی حاصل شده است، افزود: از میان آنها می‌توان استقرار مناطق آمایشی در سطح کشور به‌عنوان الگویی برای سایر دستگاه‌ها، راه‌اندازی مرکز ملی راهبردی آموزش پزشکی، استقرار دانشگاه علوم پزشکی مجازی، بازمهندسی مرکز سنجشی پزشکی، راه‌اندازی مراکز سنجش منطقه‌ای، راه‌اندازی مراکز مهارت‌های بالینی منطقه‌ای، راه‌اندازی مراکز آزمون الکترونیک در مناطق و دیگر موارد را نام برد.

به گفته نمکی، همچنین دستاوردهای نرم‌افزاری ارزشمند مانند مأموریت محور کردن مناطق آمایشی و دانشگاه‌های علوم پزشکی، اجرای برنامه‌های اعتباربخشی آموزشی در سطح کشور، اعتباربخشی دوره پزشکی عمومی از سوی فدراسیون جهانی آموزش پزشکی، توسعه بین‌المللی‌سازی و افزایش چهار برابری تعداد دانشجویان خارجی، توسعه فعالیت‌ها در زمینه توسعه اخلاق پزشکی و تعهد حرفه‌ای، بازنگری برنامه‌های درسی و انطباق آنها با نیازهای ملی و توسعه آموزش جامعه‌نگر و دیگر موارد از جمله برکات این سیاست‌های تحولی است.

وی تاکید کرد: برای تحقق همه دستاوردهای فوق باید بکوشیم تا روند تحول آموزش در دانشگاه‌های علوم پزشکی را سرعت بخشیم و آن را با جدیت پیگیری کنیم. به عبارت دیگر، با توجه به اینکه مهمترین مأموریت دانشگاه‌های علوم پزشکی مقوله آموزش، تولید و انتشار دانش و کاربردی کردن آن است، باید کوشید تا حد امکان، دانشگاه‌های علوم پزشکی را از بار ارائه خدمات سبکتر کرد تا چابکی حاصل، منجر به ارتقای آموزش و پژوهش در حوزه علوم پزشکی شود.

نمکی گفت: انتظار من از دانشگاه‌های علوم پزشکی آن است که با تلاش‌های مستمر و همراه کردن مجموعه مدیران و اساتید، جریان با ارزش تحول در آموزش را که در سال‌های اخیر آغاز شده را با جدیت بیشتری پیگیری کرده و تا حد امکان، بستر لازم برای پیشبرد اهداف برنامه تحول و نوآوری در آموزش عالی سلامت را بیش از پیش فراهم کنند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها