کد خبر: 374182
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۲ ۰۸:۰۰:۰۰
| |

سخنگوی ستاد انتخابات حزب اعتدال و توسعه:

درباره نحوه حضور در انتخابات تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم

سخنگوی ستاد انتخابات حزب اعتدال و توسعه گفت: این تشکل از احزابِ دولت‌سازی است که فعالیتش منجر به تشکیل دولت شده و گفتمانی است که از درون خود، دولت تدبیر و امید را تشکیل داده است.

درباره نحوه حضور در انتخابات تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم
کد خبر: 374182
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۲ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| «زهرا ساعی» درباره گرایش حزب اعتدال و توسعه، گفت: این تشکل در دو دهه اخیر یکی از احزاب موثر و تاثیرگذار در عرصه سیاسی کشور بوده و در حوزه‌های مختلف سوگیرهای خوبی داشته است. همانطور که گفتمان اصولگرایی و اصلاح‌طلبی وجود دارد، گفتمان سومی هم به نام گفتمان «اعتدال» در اواخر دهه 70 ایجاد و در سال 78 شکل گرفت که نماد آن حزب اعتدال و توسعه است.

سخنگوی ستاد انتخاباتی حزب اعتدال و توسعه افزود: در کنار جریان اصولگرا و اصلاح‌طلب، جریانی با همین گفتمان اعتدال‌گرایی بر مبنای آرمان‌گرایی واقع‌بین، تشکیل شده و به این معناست که دال مرکزی گفتمان ما بر محور تعادل و توازن بین آرمان و واقعیت است.

گفتمان حزب اعتدال برپایه عقل‌گرایی و توسعه‌گرایی متوازن است

ساعی، عناصر واقعی گفتمان حزب اعتدال و توسعه را "عقل‌گرایی" و "توسعه‌گرایی متوازن" در کشور دانست و اضافه کرد: حزب در این دو دهه در عرصه های مختلف ورود جدی کرده و ضمن فعالیت‌های بسیار، مشی سیاسی خاصی برای خود تعریف کرده و موفقیت هایی زیادی نیز به دست آورده است که ظهور و بروز آن را در سال 92، با شکل‌گیری دولت تدبیر و امید می‌بینیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در مجلس دهم نیز همچنان جریان و گفتمان سیاسی در کشور قالب می‌شود و با توجه به مولفه‌های خاص و مقبولیت عمومی که پیدا کرده مورد توجه مردم قرار گرفته است.

گفتمان اعتدال‌گرایی موجب پیروزی در انتخابات شد

ساعی یادآور شد: این گفتمان همچنین توانست در انتخابات ریاست جمهوری 96 و 92 و انتخابات دهمین دوره مجلس در سال 94 تشکل‌ها، احزاب و گروه‌های سیاسی را که معتقد به گفتمان اعتدال‌گرایی در کشور بوده‌اند به اجماع و ائتلاف برساند و توانست این موفقیت‌ها را رقم بزند.

این فعال سیاسی تصریح کرد: این حزب و گفتمان در ریاست جمهوری، مجلس و شورای اسلامی شهر و روستا ظهور پیدا کرده و هر روز پررنگ‌تر می‌شود و باید تلاش کرد که در ارکان جامعه و در تمامی حوزه ها نهادینه شود.

حزب اعتدال و توسعه، نماد گفتمان اعتدال‌گرایی است

ساعی گفت: تاکید می‌کنم که امروزه نماد گفتمان اعتدال‌گرایی در کشور، حزب اعتدال و توسعه است که می‌خواهد به شکل حزبی این گفتمان را در کشور در دو دهه گذشته بیان کند و تا حدودی هم آن را در بسیاری از حوزه‌ها نهادینه کرده است. علاقه‌مند هستیم که این گفتمان ادامه‌ داشته و بتواند در تمامی حوزه‌ها از جمله مجلس یازدهم با موفقیت بیشتری ظهور و بروز کند.

درباره نحوه حضور در انتخابات تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم

ساعی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا حزب اعتدال و توسعه در انتخابات مجلس، به شکل مستقل شرکت می کند یا در لیست مشترک جناح‌ها حضور می‌یابد، عنوان کرد: هنوز زود است که بخواهیم در مورد ورود به انتخاب به شکل مستقل یا ائتلافی، اظهارنظرکنیم. ما در جلساتمان این مسائل را بررسی کرده‌ایم. اما تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم.

سخنگوی ستاد انتخاباتی حزب اعتدال و توسعه در پاسخ به پرسشی درباره فعالیت‌ چراغ خاموش حزب اعتدال و توسعه در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: همواره در حزب تلاش کرده‌ایم که فعالیت‌ها، برنامه‌ها و همچنین جلساتی که به طور مرتب برگزار شده را رسانه‌ای کنیم. بطور مثال جلسات فصلی دبیران استانی‌ در دفتر مرکزی‌ در تهران نیز همواره به صورت معمول رسانه‌ای می‌شود. اگر حزب فعالیت های مهم دیگری به طور مثال در حوزه سیاسی داشته موضع گیری حزب از طریق سخنگو برای اطلاع مردم به رسانه‌ها اعلام می شود.

وی بیان کرد: از شروع فصل پاییز جلسات بسیار فشرده و مرتبی را در ستاد انتخاباتی حزب با دبیران استانی و شهرستان‌ها با توجه به ساختار حزب برقرار کرده و کمیته‌های مختلفی را نیز تشکیل داده‌ایم که در فضای رسانه‌ای هر استان منتشر می‌شود.

ساعی عنوان کرد: البته ممکن است در برخی جاها، نقص‌هایی هم وجود داشته که با توجه به نزدیک شدن به انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تلاش می‌کنیم این خلاءها هم پر شود و بتوانیم حضور رسانه‌ای موثرتری در این عرصه داشته باشیم.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چند نفر از اعضای حزب اعتدال و توسعه در انتخابات مجلس نام‌نویسی و چند نفر ردصلاحیت شده‌اند، اظهار داشت: الان نمی‌توان به این سوال پاسخ داد چرا که منتظر اظهارنظر شورای نگهبان درباره اعضای ثبت‌نام کننده حزب اعتدال و توسعه هستیم.

ساعی ادامه داد: بعد از اینکه نظر شورای نگهبان درباره اعضای حزب اعلام شد و صلاحیت‌ها مشخص شد در این مورد هم به طور مفصل صحبت می‌کنیم و اعضای خودمان را در قالب لیست‌هایی در کل کشور در استان‌ها و شهرها به صورت رسمی اعلام می‌کنیم.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها