هواپیماهای جاسوسی آمریکا بر فراز شبه‌جزیره کره پرواز کردند

خبرگزاری یونهاپ کره‌جنوبی گزارش کرد با شروع سال 2020 میلادی تعدادی از هواپیماهای جاسوسی آمریکا بر فراز شبه‌جزیره کره به پرواز درامده‌اند تا اقدامات کره‌شمالی را رصد کنند.

هواپیماهای جاسوسی آمریکا بر فراز شبه‌جزیره کره پرواز کردند
کد خبر: 374240
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۲ ۱۰:۰۶:۱۱

اعتمادآنلاین| یونهاپ گزارش کرد این پروازها پس از آن صورت می‌گیرد که «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی اعلام کرد کشورش به یک سلاح راهبردی جدید دست پیدا کرده است و دیگر به مهلت مربوط به توقف آزمایش‌های هسته ای و موشکی بالستیک دوربرد پایبند نیست.

گزارش حاکی است که این هواپیماهای آمریکایی از پایگاه هایی در ژاپن و کره جنوبی برای این پروازها استفاده کرده اند.

آمریکا از زمانی که کره شمالی اعلام کرد با کادوی کریسمس به تحریم ها و فشارهای آمریکا پاسخ خواهد داد بارها از هواپیماهای جاسوسی برای رصد اقدامات این کشور استفاده کرده است.

با این حال دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا می گوید هنوز به قول و قرارهای رهبر کره شمالی اعتماد دارد و می داند او دست به حرکتی تحریک آمیز نخواهد زد.

آمریکا چندین دهه است که از هواپیماهای جاسوسی برای نظارت بر اقدامات کره شمالی بهره می گیرد و بارها بمب افکن های اتمی خود را در منطقه به پرواز دراورده است.

کره شمالی از این اقدامات جاسوسی آمریکا و رزمایش‌های این کشور با کره جنوبی انتقاد کرده و آن را بخشی از سناریوی حمله پیشدستانه به پیونگ یانگ دانسته است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها