کد خبر: 374261
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۲ ۱۱:۰۴:۳۴
| |

برگزاری 73 درصد آزمون‌های ملی به صورت الکترونیک

معاون آموزشی وزیر بهداشت با اعلام اینکه کتاب عملکرد 5 ساله حوزه آموزش علوم پزشکی برای اجرای برنامه تحول و نوآوری در آموزش عالی سلامت منتشر شده، از دستاوردهای این برنامه‌ها سخن گفت و اظهار کرد: حوزه آموزش علوم پزشکی کشور مصمم است تا تحقق کامل اهداف این برنامه مسیر پیش رو را طی کند.

برگزاری 73 درصد آزمون‌های ملی به صورت الکترونیک
کد خبر: 374261
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۲ ۱۱:۰۴:۳۴

اعتمادآنلاین| باقر لاریجانی طی نامه‌ای خطاب به رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور کتاب گزارش اقدامات حوزه آموزش در راستای اجرای برنامه تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی را ارسال کرد.

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی با اشاره به اینکه طی 5 سال گذشته سیاست‌های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی به عنوان جهت‌گیری اصلی حرکت حوزه آموزش وزارت بهداشت بوده است، گفت: به لطف خدا و با همکاری و همراهی کلیه مدیران در سطح ستاد معاونت آموزشی و دانشگاه‌های علوم پزشکی شاهد خروجی‌های بسیار خوبی از این برنامه‌ها در سطح کشور هستیم.

وی به اعتباربخشی 10 ساله برنامه پزشکی عمومی کشور از سوی فدراسیون جهانی آموزش پزشکی اشاره کرد و گفت: در طی اجرای این برنامه تعداد دانشجویان خارجی 4 برابر شده است.

معاون آموزشی وزیر بهداشت از بازنگری برنامه‌های آموزشی در طی این 5 سال سخن گفت و اظهار کرد: این بازنگری‌ها برای توسعه جامعه‌نگری در آموزش صورت گرفته و اجرای برنامه آمایش سرزمینی به عنوان یکی از نقاط عطف آموزش علوم پزشکی کشور بسترهای پاسخگویی به نیازهای بومی مناطق را فراهم کرده است.

وی توسعه آموزش مجازی را از دیگر برنامه‌های اجرا شده طی این سال‌ها ذکر کرد و افزود: 60 درصد دانشجویان علوم پزشکی به بخشی از آموزش‌های خود از طریق فضای مجازی دسترسی دارند و 70 درصد اعضای هیات علمی در ارائه آموزش مجازی به دانشجویان مشارکت دارند.

دکتر لاریجانی با اشاره به تدوین سند برآورد نیروی انسانی نظام سلامت در سطح ملی و منطقه‌ای، اظهار کرد: این سند در یک افق 10 ساله مشخص می‌کند که اولا در سطح ملی از هر رشته‌ای چند نفر باید در کشور تربیت کنیم و همچنین نیاز هر منطقه آمایشی از این نیروها چند نفر است.

وی از افزایش اعتبارات حوزه آموزش در عین ثابت نگه داشتن هزینه‌های آموزش پزشکی خبر داد و افزود: در طی این پنج سال 4 هزار صندلی آزمون الکترونیک در سطح کشور مستقر شد و 73 درصد آزمون‌های ملی به صورت الکترونیک برگزار می‌شود که توانسته صرفه‌جویی جدی در بخش آموزش ایجاد کند.

دکتر لاریجانی با اشاره به تاکید وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر اجرای برنامه تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی، گفت: حوزه آموزش علوم پزشکی مصمم است تا تحقق کامل اهداف تحول و نوآوری نسبت به پیگیری این سیاست‌ها اقدام کرده و در این زمینه از هیچ کوششی فروگذار نکند.

وی همراهی بیش از پیش مدیران دانشگاهی را از ضروریات این مسیر برشمرد و گفت: اقدامات حوزه معاونت آموزشی در زمینه تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی در حوزه‌های سیاستگذاری، استقرار سیاستها و ارزیابی تحقق آنها در مجموعه‌ای گردآوری شده که برای مسئولان وزارت بهداشت و هچنین مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی ارسال شده است.

معاون آموزشی وزیر بهداشت هدف از تدوین این مجموعه را اشتراک‌گذاری تجربیات ملی برای تحول آموزش ذکر کرد و گفت: امیدواریم این تجارب بتواند به مسئولان، پژوهشگران و دانشجویان در برهه‌های زمانی آتی برای تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری کمک کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها