جهانگیری:

نیروی خارجی مستقر در منطقه عامل ناامنی هستند/ درآمد کشور در تحریم 70 میلیارد دلار است

معاون اول رییس جمهوری گفت: در 9 ماه گذشته و در شرایط تحریم حجم مبادلات کشور با دنیا بیش از 70 میلیارد دلار بود که تا پایان سال 100 میلیارد دلار خواهد رسید.

نیروی خارجی مستقر در منطقه عامل ناامنی هستند/ درآمد کشور در تحریم 70 میلیارد دلار است
کد خبر: 374269
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۲ ۱۱:۱۶:۵۰

اعتمادآنلاین| اسحاق جهانگیری روز پنجشنبه در مراسم روز پرستار که در سالن همایش های برج میلاد با حضور وزیر بهداشت و درمان و جمع زیادی از کادر پزشکی و پرستاری کشور برگزار شد، افزود: از جامعه پزشکی و پرستاری کشور از عمق دل تشکر می‌کنم چرا که نگذاشتند مهمترین نیاز مردم در اثر تحریم دچار کمبود شود.


معاون اول رییس جمهوری افزود: در دارو و تجهیزات پزشکی به دلیل تحریم‌های آمریکا موانعی پیشروی بخش بهداشت و درمان به وجود آمد اما با افزایش تولید داخلی دارو و تجهیزات پزشکی مشکلات تا حدود زیادی رفع شده است.


وی در ادامه به حضور آمریکایی‌ها در منطقه اشاره کرد و گفت: آمریکایی‌ها در هرجای این منطقه حضور پیدا کردند ناامنی و مزاحمت ایجاد کردند. سال هاست که در افغانستان و عراق حضور دارند و مردم آنها یک روز خوش ندیدند.


معاون اول رییس جمهوری ادامه داد: نیروی خارجی مستقر در منطقه برای اینکه نمی توانند به استقرار امنیت و آرامش کمک کنند، خودشان عامل نامنی هستند.

وی با اشاره به میلاد خجسته زینب سلام الله علیها، ادامه داد: زینب کبرا شیر زنی بود که توانست قدرت و ظرفیت انسان در تحمل فشارها و مصیبت ها را به نمایش بگذارد و پیام یک نهضت آزادی و عدالتخواهی را هم در عصر خود و هم در عصر بعد منتقل کندکه این موضوع، افتخار بزرگی برای ملت ایران و جامعه پرستاری است.


جهانگیری اظهار داشت: پرستاران چه زن و چه مرد، مرهمی بر زخم درد همنوعان به شمار رفته و سنگ صبور و گوش شنوایی برای بیماران هستند. آنها در پیش آحاد ملت ایران، مسوولان کشور و از همه مهمتر در نزد خداوند تبارک و تعالی جایگاه بسیار بالا و والایی دارند.


وی با بیان اینکه همه به پرستار از جنس فداکاری، عبادت و دیگر خواهی نگاه می کنند، گفت: بر ما مسوولان کشور ضرورت دارد که متناسب با این شان و جایگاهی که پرستاران کشور دارند به مطالبات آنها و به مسایل مادی که باید متناسب با این جایگاه در نظر گرفته شود، توجه کنیم.


جهانگیری افزود: دولت آگاه است که پرستاران در سراسر کشور مطالبات متعددی دارند که به موقع تامین نشده و پرداخت نشده است.


وی با بیان اینکه به این مساله آگاهی داریم که بار مسوولیت چند نفر بر دوش یک پرستار است، گفت: بر اساس استانداردهای بین المللی به ازای تخت‌های بیمارستانی به میزان مشخصی پرستار نیاز داریم که درصدی که اکنون وجود دارد خیلی کمتر از میزان مورد انتظار است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها