کد خبر: 374273
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۲ ۱۱:۲۲:۴۶
| |

شورای امنیت هفته آینده درباره «ادلب» جلسه برگزار می‌کند

یکی از منابع سازمان ملل اعلام کرد که شورای امنیت این سازمان اوایل هفته آینده نشستی را پشت درهای بسته در خصوص اوضاع شهر «ادلب» برگزار خواهد کرد.

شورای امنیت هفته آینده درباره «ادلب» جلسه برگزار می‌کند
کد خبر: 374273
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۲ ۱۱:۲۲:۴۶

اعتمادآنلاین| یکی از منابع سازمان ملل روز گذشته (چهارشنبه) به خبرگزاری تاس اعلام کرد که شورای امنیت سازمان ملل اوایل هفته آینده در خصوص اوضاع شهر «ادلب» سوریه رایزنی‌هایی را در پشت درهای بسته برگزار خواهد کرد.

این منبع ضمن تأکید بر اینکه روز دقیق برگزاری این نشست هنوز تعیین نشده، گفت: «بریتانیای کبیر و فرانسه درخواست نشست محرمانه قبل از پایان هفته را مطرح کرده‌اند. ویتنام به عنوان رئیس شورای امنیت در ماه ژانویه به تحقق این درخواست حکم داده است».

طبق این گزارش، ارتش دولت سوریه در تاریخ 19 دسامبر (28 آذرماه) حملاتی را در شهر ادلب آغاز کرد و تاکنون 46 شهرک در بخش جنوبی ادلب را آزاد کرده است. فرماندهی ارتش سوریه می‌گوید که قلمرویی با وسعت بیش از 320 کیلومتر مربع از حضور تروریست‌ها در ادلب پاکسازی شده است.

عملیات سوریه در ادلب پس از آن آغاز شد که ترکیه در عمل به تعهداتی که در خلال نشست سوچی و آستانه درباره پایبندی گروه‌های تروریستی تحت حمایت آن به مفاد آتش‌بس داده بود، مرتبا تعلل نشان داد و اخیرا این گروه‌ها چندین بار به مواضع ارتش سوریه در سنجار حمله کردند. این اتفاقات انگیزه‌ای برای ارتش سوریه شد تا با یک عملیات نظامی هر چه زودتر به حضور تروریست‌ها در منطقه پایان بدهد که این مهم به نوبه خود سنگ بنای محکمی در تحولات آتی مربوط به سوریه و توافقات سیاسی برای حل نهایی بحران این کشور است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها