کد خبر: 374294
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۲ ۱۱:۵۹:۱۳
| |

وکیلی عضو فراکسیون امید:

چرا مسابقه گذاشته‌ایم تا مردم را قانع کنیم که رای‌شان بی‌اثر است؟/این مجلس در راس امور نیست

یک عضو فراکسیون امید با انتقاد از تخریب مجلس دهم گفت: این مجلس در راس امور نیست، اما اگر همین مجلس نباشد، صداهای موجود در دفاع از حق مردم هم خاموش می شود.

چرا مسابقه گذاشته‌ایم تا مردم را قانع کنیم که رای‌شان بی‌اثر است؟/این مجلس در راس امور نیست
کد خبر: 374294
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۲ ۱۱:۵۹:۱۳

اعتمادآنلاین| محمدعلی وکیلی صبح امروز در کنگره حزب مردم سالاری خاطرنشان کرد: وضع کشور بد است و همه بر این مساله اجماع داریم و همه به یک شکل فریاد می زنیم، اما در اینکه چقدر وضع ممکلت بد است اختلاف داریم. اصولگرا می گوید وضع آنقدر بد است که اگر روحانی استعفا دهد خوب می شود، ولی من معتقدم مشکلات با تغییر افراد حل نمی شود. اگر کل مسئولیت ها را به اصولگرایان دهیم، مشکلات حل نمی شود.

وکیلی با تاکید بر اینکه باید روندها تغییر کند، چنین گفت: مجلس اصولگرا و اصلاح طلب شعر است. باید مجموعه رویکردها و سیاست‌ها عوض شود. این رویکردها سال ها دنبال شده و الان باید اصلاح شوند. سهم دولت روحانی در پیدایش بدی وضع کشور تعیین کننده نیست؛ زیرا مجموعه عواملی موجب پیدایش این مشکلات شده، اما دولت در کاهش مشکلات سهم دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس دهم با اشاره به اینکه دو جریان گفتمانی برای انتخابات مجلس وجود دارد، تصریح کرد: یک جریان اکنون خود را پیروز انتخابات می داند و دارد جشن می گیرد چون معتقد است بدون مشارکت مردم، پیروز می شود. جریان دیگر اگرچه در ایجاد مشکلات تقصیردار است اما اعتبارش به حضور مردم است. اما پرسش این است که جریان مردم ستیز می تواند فریادگر حقوق مردم در مجلس باشد؟ جریانی که طرفدار رای مردم است می تواند پای احقاق حقوق مردم بایستد ولو این حقوق، حداقلی باشد.

وکیلی بیان کرد: چپ و راست مسابقه گذاشته‌اند که بگویند مجلس تضعیف شده است، اما باید ببینیم چرا مجلس در راس امور نیست؟ چرا مسابقه گذاشته‌ایم که مردم را قانع کنیم که صندوق رای بی‌اثر است؟ در همین مجلس دهم گام هایی خلاف خواسته مردم برداشته شد که اگر اصلاح طلبان نبودند، جلو این اقدامات گرفته نمی شد. با این حال برخی اصلاح طلبان علیه مجلس مقاله می نویسند در حالیکه می بینند چه اراده هایی وجود دارد تا صدای مردم خاموش شود. این مجلس در راس امور نیست، اما اگر این مجلس نباشد، صداهای موجود در دفاع از حق مردم هم خاموش می‌شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها