جزئیات بازدید رئیس قوه قضائیه از زندان مرکزی کرج

رئیس قوه قضائیه صبح امروز در بازدیدی از پیش اعلام نشده در ندامتگاه مرکزی کرج حضور یافت.

جزئیات بازدید رئیس قوه قضائیه از زندان مرکزی کرج
کد خبر: 374295
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۲ ۱۲:۰۲:۵۰

اعتمادآنلاین| آیت الله رئیسی صبح امروز در ادامه سفرهای استانی خود وارد مرکز استان البرز شد.

در ساعات ابتدایی صبح امروز و در ابتدای این سفر و پیش از آغاز رسمی برنامه ها آیت‌الله رئیسی، رئیس دستگاه قضا به همراه اسماعیلی رئیس حوزه ریاست، علی باقری کنی معاون امور بین الملل و حقوق بشر قوه قضاییه و جهانگیر، رئیس سازمان زندان‌ها در برنامه‌ای از پیش اعلام نشده وارد ندامتگاه مرکزی کرج شدند.

با ورود آیت الله رئیسی به ندامتگاه مرکزی کرج، وی و همراهان با حضور در اندرزگاه‌های این ندامتگاه به گفت‌وگو با زندانیان پرداخته و در جریان مسائل مرتبط با آن ها قرار گرفتند.

یکی از مهم ترین نکاتی که در این بازدید توجه رئیس دستگاه قضا را به خود جلب کرد، اعتراض محکومان سال‌های قبل به در نظر گرفتن احکام اشد برای جرم های ارتکابی بود.

با اعلام این ادعا از سوی محکومان حاضر در اندرزگاه‌ها، آیت الله رئیسی به مسئولان زندان دستور داد پرونده محکومان مدعی به محل آورده شود تا در حضور رئیس قوه قضاییه، سخنگوی دستگاه قضا و دبیر ستاد حقوق بشر مورد بررسی قرار گیرد. در این بخش آیت الله رییسی در چند مورد تذکراتی به مسوولان زیربط داد.

در ادامه این روند و با مطالعه پرونده محکومان، آیت‌الله رئیسی در مورد برخی موارد دستور مساعد در مورد محکومان صادر کرد.

آیت الله رئیسی در ادامه بازدید از پیش اعلام نشده خود از ندامتگاه مرکزی کرج با تعدادی از محکومان مواجه شد که آن ها نیز از بلاتکلیف بودن خود گلایه‌مند بودند.

آیت الله رئیسی با بررسی پرونده محکومان مورد اشاره به مواردی برخورد که در رویه جدید قوه قضاییه در دوره تحول می‌توان مطابق با بخشنامه و دستورالعمل‌های جدید تمهیداتی را برای برخی از آنها در نظر گرفت.

بنابراین گزارش، در ادامه بازدید رئیس قوه قضاییه از ندامتگاه مرکزی کرج تعدادی از محکومان با بیان اینکه مدت بسیار کمی از دوران محکومیت آن ها باقی مانده است، درخواست تخفیف و عفو داشتند که آیت الله رئیسی دستور داد با بررسی کارشناسی صورت گرفته و در نظر گرفتن شرایط قانونی و به مناسبت ولادت با سعادت حضرت زینب(س) زمینه اعطای مرخصی به تعدادی از زندانیان با شرایط خاص ‌که‌ مدت‌ بسیار کمی از دوران محکومیتشان باقی مانده، به سرعت فراهم شود.

گفتنی است، لزوم بازدید و سرکشی مستمر قضات از زندان‌ها، یکی از مهم‌ترین مواردی است که در سخنرانی‌های مختلف رئیس دستگاه قضا مورد تاکید وی بوده است. در این دیدار چهره به چهره با زندانیان یکی از مواردی که از سوی رییس دستگاه قضا از محکومان پرسش شد، موضوع حضور قضات در ندامتگاه مرکزی کرج بود که گلایه تعدادی از زندانیان از برخی قضات را در پی داشت، مواردی به دستور آیت الله رییسی یادداشت‌ شد تا در همین سفر مورد بررسی قرار گیرد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها