کد خبر: 374303
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۲ ۱۲:۲۶:۰۰
| |

تعداد جان‌باختگان آتش‌سوزی استرالیا به 17 نفر افزایش یافت + تصاویر

ادامه آتش‌سوزی بی‌سابقه در استرالیا تاکنون 17 نفر را در سراسر این کشور قربانی کرده و همین امر موجب برانگیخته شدن اعتراضات خیابانی در این کشور شده است.

تعداد جان‌باختگان آتش‌سوزی استرالیا به 17 نفر افزایش یافت + تصاویر
کد خبر: 374303
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۲ ۱۲:۲۶:۰۰

اعتمادآنلاین| مقام‌های استرالیا، کشتی‌ها و هواپیماهای نظامی را برای کمک به جوامعی مستقر کرده که در نتیجه آتش‌سوزی گسترده این کشور ویران شده است.

بنا به گزارش روزنامه «دیلی صاباح» ترکیه، دستکم 17 نفر تاکنون در سراسر استرالیا در نتیجه یکی از مخرب‌ترین آتش‌سوزی‌های سالهای اخیر این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

طبق این گزارش، کشتی‌های نیروی دریایی و هواپیماهای نظامی استرالیا به همراه نیروهای امدادی برای ارائه کمک‌های انساندوستانه و ارزیابی میزان خسارات ناشی از آتش‌سوزی مرگبار استرالیا که از دو ماه گذشته آغاز شده و همچنان ادامه دارد، اعزام شده‌اند.

چند روز پیش، شبکه بی بی سی گزارش کرد که با افزایش دمای هوا به 40 درجه در تمامی ایالات استرالیا، آتش‌سوزی در این کشور از کنترل خارج شده است.

موج آتش‌سوزی در استرالیا از دو ماه گذشته آغاز شد و همزمان در مناطق جنوبی این کشور، اعلام وضعیت اضطراری شده است.

نگرانی‌هایی از افزایش میزان تلفات ناشی از این آتش‌سوزی گسترده وجود دارد زیرا شعله‌های آتش در جنوب شرقی استرالیا از کنترل خارج شده است و تاکنون بیش از 200 خانه را تخریب کرده و برخی از شهرهای کوچک را به ویرانه تبدیل کرده است.

بنا بر این گزارش، شعله‌های آتش، جوامع ساحلی استرالیا را دربرگرفته است و روز گذشته موجب قطعی برق و خدمات ارتباطی در بسیاری از این مناطق شد.

کمیسر خدمات آتش‌نشانی روستایی «نیوساوث ولز» اعلام کرد که سرویس‌های امداد با «چالش‌های جدی» در زمینه دسترسی به مناطق دورافتاده برای کمک به زخمی‌ها روبرو شده‌اند و سه نفر از امدادگرانی که قصد اعزام به این منطقه را داشتند، مجبور شدند به دلیل سوختگی با بالگرد از منطقه خارج شوند.

نیروهای آتش‌نشانی امیدوار بودند که روز چهارشنبه، کاهش دمای هوا و همچنین کاهش وزش باد، به آنها در مهار آتش‌ کمک کند اما همچنان نگرانی‌هایی از تشدید آتش‌سوزی در مناطق آلپ در پی وقوع رعد و برق وجود داشت.

مقام‌های استرالیا هشدار داده‌اند که احتمال تشدید آتش‌سوزی در روز شنبه هفته آینده به واسطه افزایش دمای هوا وجود دارد.

آتش‌سوزی‌های فصلی در استرالیا به تخریب بیش از یک هزار خانه و سوختن حدود 5.5 میلیون هکتار منجر شده است که این مساحت بزرگ‌تر از دانمارک یا هلند است.

طبق این گزارش، برای چندین هفته است که شهرهای مهم استرالیا را دود‌های سمی ناشی از آتش‌سوزی فرا گرفته است و روز گذشته، سطح آلودگی در کانبرا به خطرناک افزایش یافت.

بحران بی‌سابقه آتش‌سوزی در استرالیا به افزایش اعتراضات خیابانی در این کشور منجر شده است و معترضان خواستار اقدام فوری دولت در زمینه تغییرات اقلیمی شدند.

1

1

گل

1

1

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها