تشخیص سرطان پستان با سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی گوگل

پژوهشگران موسسه" Google Health "شرکت گوگل اخیرا سیستم تشخیصی مبتنی بر هوش مصنوعی جدیدی توسعه داده‌اند که می‌تواند با دقت بسیار بیشتری از پزشکان تومورهای سرطانی را تشخیص دهد.

تشخیص سرطان پستان با سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی گوگل
کد خبر: 374323
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۲ ۱۳:۱۵:۲۴

اعتمادآنلاین| گوگل یک سیستم جدید هوش مصنوعی نوین توسعه داده است که می‌تواند با دقت بسیار بالایی تورموهای سرطان پستان را شناسایی کند. اگرچه دستگاه‌های ماموگرافی بهترین ابزار تشخیصی برای تشخیص سرطان پستان به شمار می‌روند، اما یک ابزار غربالگری مناسب نیستند؛ زیرا پزشکان ممکن است توسط این دستگاه‌ها در برخی موارد نتوانند حضور تومورهای سرطانی را به درستی تشخیص دهند.

طی این مطالعه پژوهشگران برای آموزش این سیستم به آن داده‌های 100 هزار دستگاه ماموگرام را وارد کردند و سپس آزمایش بر روی افراد را آغاز کردند. این پژوهشگران پس از انجام آزمایش بر روی افراد دریافتند سیستم تشخیصی مبتنی بر هوش مصنوعی یادشده می‌تواند موارد ابتلا به سرطان پستان را با 9.4 درصد خطای کمتر در مقایسه با پزشکان تشخیص دهد.

"دومینیک کینگ" (Dominic King) یکی از پژوهشگران این مطالعه گفت: سیستم هوش مصنوعی ما با بررسی تصاویر اسکن شده و با فناوری پیشرفته‌ای که دارد، می‌تواند به راحتی حضور تومورهای سرطان پستان را با دقت بالایی تشخیص دهد.

یافته‌های این مطالعه در مجله" Nature "منتشر شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها