کد خبر: 374361
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۲ ۱۵:۱۶:۳۰
| |

64 درصد شناورهای مسافری در سال جاری غیرفعال بودند

براساس آخرین اطلاعات و اخبار به‌دست‌آمده 112 فروند شناور مسافربری در پایانه‌ها و بنادر کشور وجود دارد که 64 درصد آن‌ها غیرفعال هستند.

64 درصد شناورهای مسافری در سال جاری غیرفعال بودند
کد خبر: 374361
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۲ ۱۵:۱۶:۳۰

اعتمادآنلاین| براساس آخرین اطلاعات موجود 112 فروند انواع شناورهای مسافربری با ظرفیت 10 هزار و 948 صندلی در کشور وجود دارد که از این تعداد تنها 46 درصد آن‌ها یعنی 50 فروند در 45 پایانه و بندر مسافربری فعالیت کرده و برای سفرهای داخلی و خارجی به مردم سرویس می‌دهند. براساس آخرین آمارهای موجود تعداد کل تردد شناورهای مسافری در شش ماهه امسال 23 هزار و 137 تردد تنها برای 56 فروند شناور مسافربری بوده است که بندر حقانی با 9 هزار و 216 تردد برای 40 فروند شناور مسافربری در صدر 11 بندر کشور قرار دارد که البته آمار شناورهای دارای نقص و توقیف شده هم در نوع خود جالب توجه است.

در این بازه زمانی بیش از 155 مورد بازرسی از شناورهای مسافری انجام شده که از این تعداد حدود 77 درصد دارای نقص و 40 درصد شناورهای بازرسی شده توقیف شده‌اند که مهمترین نواقص برای شناورها در حوزه‌های گواهینامه‌ها از جمله گواهینامه‌های بیمه‌ای، ایمنی،‌آلودگی و... بوده است. همچنین تجهیزات بقا در دریا برای این شناورها برای 70 مورد از بازرسی‌ها در سطح مطلوبی قرار نداشته و شناورهای دارای نقص در این زمینه از تجهیزاتی مانند حلقه نجات، جلیقه نجات، وسایل کمک‌های اولیه و... بهره چندانی نبرده‌اند.

البته نقص‌های دیگری در حوزه‌های مختلفی چون تجهیزات ایمنی دریانوردی، تجهیزات اطفای حریق، موتورخانه، تجهیزات مخابراتی، آلودگی و عرشه و ایمن‌سازی هم در این شناورها وجود داشته و همین مسئله سبب توقیف 63 شناور در شش ماهه نخست امسال شده است.

جمع سفرهای داخلی و خارجی در بنادر مختلف نشان می‌دهد که همه این بنادر از نظر معیار نفرمسافر در مسیرهای داخلی و خارجی با رشد همراه بوده‌اند که برای بنادر مختلف از حدود چهار درصد تا بیش از 115 درصد متفاوت بوده است چرا که به عنوان مثال بندر شهید باهنر که حدود 24 هزار و 485 نفر مسافر در تابستان امسال داشته، در مسیر بندر شهید باهنر-بندر شارجه امارات تردد می‌کردند 67 درصد رشد نسبت به تابستان پارسال داشته‌اند.

همچنین سفرهای بندر خرمشهر -کویت نیز با رشد هفت درصدی مواجه بوده است. البته در سفرهای داخلی عددهای بزرگتری در حوزه رشد سفرها قابل مشاهده است چرا که مجموع سفرهای ورودی به خروجی در بندری مانند چارک-کیش 115 درصد نسبت به تابستان پارسال افزایش یافته است.

یکی دیگر از آمارهای رسمی منتشرشده از تعداد مسافران خارجی بنادر مختلف در تابستان امسال نشان می‌دهد که از نظر تعداد رشد 24.26 درصدی در زمینه تردد مسافران خارجی در مسیرهای مختلف خرمشهر-بصره، خرمشهر-کویت، شهید باهنر-شارجه، کیش-شارجه، لنگه- دوبی و بالعکس وجود داشته است چرا که تعداد تردد مسافران خارجی از حدود 36 هزار تردد به 47 هزار و 658 تردد رسیده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها