کد خبر: 374439
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۳ ۰۹:۲۶:۴۱
| |

وضعیت دلار در سال 2020 چگونه است؟

تحولات بازارهای مالی احتمالا باعث خواهد شد طلا در موقعیت بهتری نسبت به دلار قرار گیرد.

وضعیت دلار در سال 2020 چگونه است؟
کد خبر: 374439
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۳ ۰۹:۲۶:۴۱

اعتمادآنلاین| نشریه فوربس در گزارشی به بررسی وضعیت دلار در سال 2020 پرداخت. از اکتبر سال 2019 دلار در یک عقب نشینی محسوس از رکوردهای ثبت شده خود در تابستان و ابتدای پاییز فاصله گرفت. بخشی از این عقب نشینی مربوط به حوزه داخلی و برخی نیز مربوط به حوزه خارجی بوده است. مهم ترین اتفاق پولی سال 2019 متقاعد شدن بانک مرکزی آمریکا به عقب نشینی از سیاست یک دهه اخیر و کاهش نرخ بهره برای سه مرتبه بود. اگر چه برخی از کارشناسان و مقامات از جمله دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا خواهان کاهش بیشتر نرخ بهره شده اند اما به نظر نمی رسد که در شرایط عادی، فدرال رزرو تغییری در سیاست های خود اعمال کند.

هم‌چنین اگر چه انتظار می رود اقتصاد آمریکا به رشد خود ادامه دهد و در حوزه مسائل تجاری نیز توافقاتی با شرکای بزرگ این کشور نظیر چین و کانادا به دست آید اما این رشد احتمالا به قدری نیرومند نخواهد بود که بتواند باعث یک جهش بزرگ در دلار شود.

در سه ماهه پایانی سال 2019 عملکرد ضعیف تر دلار در مقایسه با فصول پیش باعث شد تا رشد شاخص دلار به تنها یک درصد برسد که در مقایسه با رشد 3.67 درصدی سال قبل کاهش محسوسی داشته است. شاخص دلار، نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی متشکل از شش ارز را میسنجد.

انتظار می‌رود که دلار در سال‌اینده نیز به رشد خود در برابر دیگرارزها ادامه دهد هر چند که احتمالا این رشد در محدوده ضعیفی باقی خواهد ماند و فرصت های بهتری برای سرمایه گذاری نظیر طلا و ین برای سرمایه گذاری وجود خواهد داشت.

در خصوص نرخ برابری دلار در برابر ارزهای اروپا نیز همه چیز بستگی به نتایج مذاکرات برگزیت دارد. با توجه به احتمال مطرح شدن درخواست های جدید از طرف لندن از اتحادیه اروپا، این احتمال وجود دارد که دلار در برابر یورو و پوند در موقعیت مستحکم‌تری قرار بگیرد هر چند که در برابر فرانک سوئیس نباید انتظار پیشروی زیادی را داشت.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها