کد خبر: 374673
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۳ ۱۶:۴۷:۵۳
| |

ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه:

تشدید تنش‌ها هیچ نتیجه‌ای را در پی نخواهد داشت

سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز جمعه و در واکنش به شهادت سردار سلیمانی اعلام کرد: تشدید تنش‌ها هیچ نتیجه‌ای را در پی نخواهد داشت.

تشدید تنش‌ها هیچ نتیجه‌ای را در پی نخواهد داشت
کد خبر: 374673
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۳ ۱۶:۴۷:۵۳

اعتمادآنلاین| ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز جمعه و در واکنش به شهادت سردار سلیمانی و تعدادی از نیروهای حشد شعبی عراق توسط آمریکا در پیامی از طریق صفحه خود در فیس بوک اعلام کرد: این رویداد افزایش تنش ها در منطقه را در پی داشته و یقینا میلیون ها نفر را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این خصوص می افزاید: تشدید تنش‌ها هیچ نتیجه ای را در پی نخواهد داشت.

به گزارش تاس، ماریا زاخاروا در مصاحبه دیگری نیز افزود: ارزیابی قانونی از حملات به سفارتخانه‌ های کشورها، در حدود اختیارات شورای امنیت سازمان ملل است. آمریکا حتی خواستار نشست فوق‌ العاده شورای امنیت درباره حمله به سفارتش نشده است. برای محکوم کردن حملات به سفارتخانه، دولت‌ ها به شورای امنیت سازمان ملل شکایت می‌ کنند. واشنگتن هیچ شکایتی به شورای امنیت ارسال نکرده و این یعنی فقط به دنبال واکنش جهانیان بوده و به دنبال تغییر موازنه قوا در منطقه است.

این درحالیست که تلویزیون رسمی عراق بامداد امروز جمعه اعلام کرد که سرلشکر «حاج قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس»، معاون حشد شعبی در حمله راکتی آمریکا به نزدیکی فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند.

نیروهای حشد شعبی نیز از شهادت چند تن از اعضای این گروه شبه نظامی به همراه تعدادی از «مهمانان» آنها در حمله راکتی به نزدیکی فرودگاه بغداد خبر دادند.

سخنگوی حشد شعبی اعلام کرد که «دشمنان آمریکایی و اسرائیلی مسئول شهادت دو مجاهد ابومهدی المهندس و قاسم سلیمانی هستند».

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها