مهدی مطهرنیا، کارشناس مسائل بین‌الملل، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

دونالد ترامپ تصمیم‌های گرفته‌شده اتاق‌های فکر را امضا می‌کند/ آمریکا در سال 2020 نزدیک به 800 میلیارد دلار به برنامه‌‌های نظامی اختصاص داده است

مهدی مطهرنیا گفت: با توجه به اینکه سردار سلیمانی برجسته‌ترین چهره نظامی جمهوری اسلامی ایران بود،‌ این ترور یک اقدام محدود و غیرموثر در مقاومت محسوب نمی‌شود. با این حال جریان مقاومت باید از تصمیم عجولانه دوری کند و اقدامی منطقی را در پیش بگیرد.

دونالد ترامپ تصمیم‌های گرفته‌شده اتاق‌های فکر را امضا می‌کند/ آمریکا در سال 2020 نزدیک به 800 میلیارد دلار به برنامه‌‌های نظامی اختصاص داده است
کد خبر: 374680
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۷ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سعید شمس - مهدی مطهرنیا در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین با اشاره به اینکه شهادت سردار سلیمانی را نباید اتفاقی بدانیم که امروز رخ داده استT توضیح داد: شهادت سردار قاسم سلیمانی زمانی اتفاق افتاد که ناوهای هواپیما بر آمریکا وارد منطقه شدند و ارزیابی‌های سیاسی بدون توجه به متون تخصصی و علمی و ادبیات سیاسی ایران صورت پذیرفت.

همه این مسائل قابل ردیابی و پیش‌بینی است

کارشناس مسائل بین‌الملل در ادامه سخنانش گفت: بارها گفته‌ام ایالات متحده آمریکا با پارادایم آشوب،‌ دکترین بازیگر دیوانه و همچنین سیاست آشوب و استراتژی جوجیتسو، بعد از تحریک کردن جاخالی می‌دهد و پرتاب می‌کند و ترامپ از تکنیک توییت بهترین بهره را می‌برد. باید در نظر گرفت دونالد ترامپ تنها مرد موطلایی‌ای نیست که در کاخ سفید تصمیم‌سازی می‌کند. بلکه او تصمیم‌های گرفته‌شده‌ی اتاق‌های فکر را امضا می‌کند. بنابراین همه این مسائل قابل ردیابی و پیش‌بینی است.

مطهرنیا افزود:‌ در واقع زمانی که پهپاد آمریکایی زده شد، رئیس‌جمهور آمریکا توییتی با این مضمون ارسال کرد که زدن یک پهپاد اشکال چندانی ندارد، اما اگر یک آمریکایی کشته شود پاسخی هولناک داده خواهد شد. بعد از آن جنگ نفتکش‌ها،‌ حمله به آرامکو و... را شاهد بودیم. کشته شدن یک پیمانکار آمریکایی که از نظر پنتاگون بعد از تکنوکرات‌‌ها و نظامیون طبقه سوم شناخته می‌شوند،‌ پاسخ آمریکا در حشدالشعبی را در پی داشت.

ایران حتماً پاسخی تند و تیز به این گستاخی آمریکایی‌ها خواهد داد

او ادامه داد: همچنین حمله به سفارتخانه این کشور در بغداد شبیه اتفاق گروگان‌گیری در سال 58 قلمداد شد، با این تفاوت که چهار دهه از آن روزها گذشته و در آمریکا هم دیوانه‌ای به نام ترامپ به جای جیمی‌ کارتر اختیاردار است که ماشه جنگی را کشید،‌ ماشه‌ای که قبلاً برای منفجر شدن در دستان ترامپ آماده بود.

مهدی مطهرنیا در پایان صحبت‌هایش گفت: ایران حتماً پاسخی تند و تیز به این گستاخی آمریکایی‌ها خواهد داد. اما باید این را در نظر داشت که جنگ نیازمند ثروت است. آمریکا در سال 2020 نزدیک به 800 میلیارد دلار، یعنی معادل بودجه 21 سال ایران، به برنامه‌‌های نظامی اختصاص داده است. از این رو باید توجه داشت با توجه به اینکه سردار سلیمانی برجسته‌ترین چهره نظامی جمهوری اسلامی ایران بود،‌ این ترور یک اقدام محدود و غیرموثر در مقاومت محسوب نمی‌شود. با این حال جریان مقاومت باید از تصمیم عجولانه دوری کند و اقدامی منطقی را در پیش بگیرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها