کد خبر: 374685
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۳ ۱۸:۱۴:۲۹
| |

واکنش دبیر کل سازمان ملل متحد به شهادت سردار سلیمانی

دبیر کل سازمان ملل متحد در واکنش به ترور فرمانده نیروی قدس سپاه در عراق توسط آمریکا، نسبت به تحولات عراق ابراز نگرانی کرد.

واکنش دبیر کل سازمان ملل متحد به شهادت سردار سلیمانی
کد خبر: 374685
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۳ ۱۸:۱۴:۲۹

اعتمادآنلاین| آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد پس از حمله آمریکا در عراق، از تنش به وجود آمده بین ایران و آمریکا شدیداً ابراز نگرانی کرد.

گوترش همچنین خواستار خویشتنداری طرفین شده و عنوان داشت که جهان تحمل جنگ دیگری را ندارد.

این در حالی است که نشست محرمانه شورای امنیت سازمان ملل متحد پیرامون آخرین اوضاع در سوریه و ادلب که قرار بود تا ساعاتی دیگر برگزار شود، تحت تأثیر شهادت سردار سلیمانی توسط تروریست‌های آمریکایی قرار خواهد گرفت.

این نشست پیشتر توسط انگلیس و فرانسه پیشنهاد شده بود.

قرار است نشست مذکور ساعت 18:15 به وقت گرینویچ پشت درهای بسته برگزار شود.

تلویزیون رسمی عراق بامداد جمعه اعلام کرد که سرلشکر «حاج قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس»، معاون حشد شعبی در حمله راکتی آمریکا به نزدیکی فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند.

نیروهای حشد شعبی نیز از شهادت چند تن از اعضای این گروه شبه نظامی به همراه تعدادی از «مهمانان» آنها در حمله راکتی به نزدیکی فرودگاه بغداد خبر دادند.

سخنگوی حشد شعبی اعلام کرد که «دشمنان آمریکایی و اسرائیلی مسئول شهادت دو مجاهد ابومهدی المهندس و قاسم سلیمانی هستند».

در واکنش به ترور سردار سلیمانی در عراق، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با انتشار اطلاعیه‌ای ضمن تاکید بر اهمیت حفاظت از جان و منافع آمریکا توسط رهبران این کشور، اعلام کرد که حمله شبانه نیروهای ایالات متحده می‌تواند این کشور را با مخاطرات آتی مواجه کند.

پلوسی همچنین تاکید کرد که دولت مجوز استفاده از نیروهای نظامی علیه ایران را نداشته و اقدام اخیر بدون مشورت با مجلس صورت گرفته است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها