محمدتقی فاضل میبدی، عضو محققین و مدرسین حوزه علمیه قم:

سردار شهید سلیمانی بدون چشم داشت از کشور دفاع کرد

فاضل میبدی، عضو محققین و مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این که سردار سلیمانی بدون چشم‌داشت مادی به دنبال منافع کشور بود گفت: اگر محافل حقوقی دنیا بخواهند براساس منطق حقوقی قضاوت کنند، باید اقدام ترامپ در به شهادت رساندن سردار سلیمانی را محکوم کنند.

سردار شهید سلیمانی بدون چشم داشت از کشور دفاع کرد
کد خبر: 374801
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۴ ۰۹:۵۷:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدتقی فاضل میبدی، عضو محققین و مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به این که سردار سلیمانی در جبهه‌های جنگ خوش درخشید و موفق بود، گفت: وی بدون چشم داشت از کشور دفاع کرد. شخصیت کاریزمای وی و محبوبیتش دلایل مختلف دارد. او دنبال زندگی مادی نبود و مسئولیتی که نظام برعهده او گذاشته بود را ادامه داد.

وی اضافه کرد: مبارزه با داعش و از بین بردن آنها کار کمی نبود. اگر سردار سلیمانی در این جریان نمی‌بود، سایر نیروها نمی‌توانستند داعش را از بین ببرند. وی همچنین فردی بی ادعا بود که دنبال رسانه و تربیون نمی‌رفت و با تواضعی که داشت فقط دنبال اجرای مسئولیت‌هایش بود.

فاضل میبدی در پاسخ به این پرسش که چرا آمریکا به ترور شهید سلیمانی دست زد، خاطر نشان کرد: این اقدام به وسیله ترامپ انجام شد، زیرا کنگره و بخش‌های از حاکمیت آمریکا با این اقدام مخالف هست و من معتقدم این کار را به پای ترامپ نوشت. جمهوری خواهان تندرو و در راس آنها ترامپ از این اقدام خوشحال هستند، ولی در هیات حاکمه آمریکا درباره این اقدام خیلی بحث است، البته ترامپ اقداماتی که منطقی است و توجیحی ندارد را زیاد انجام داده است.

این عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به ادعای ترامپ علیه شهید سلیمانی اظهار کرد: آنها مدعی هستند سردار سلیمانی پشت پرده اقدامات علیه آمریکا در عراق است در حالی که هیچ مدرکی ندارند و حتی اروپا هم ادعای آنها را قبول ندارد. آنها باید مدارک قابل قبولی ارائه دهند اما چنین مدارکی ندارند. کشورهای منطقه حتی آنهایی که با ایران رابطه خوبی ندارند هم موافق ترور سردار سلیمانی نبوده و نگران هستند که منطقه به سوی جنگ برود زیرا تنش به نفع هیچ کدام از کشورهای منطقه نیست. آمریکا باروتی را روشن کرده است و امیدواریم کشورهای منطقه با عقل و منطق این مشکل را حل کنند در حال حاضر رژیم صهیونیستی از این اتفاق خوشحال است. اگر محافل حقوقی دنیا بخواهند براساس منطق حقوقی قضاوت کنند، باید این اقدام ترامپ را محکوم کنند.

فاضلی میبدی در پایان اظهار کرد: کشورهای منطقه باید سر میز مذاکره بنشیدند تا مشکلات خود را حل کنند زیرا اتهام زنی به یکدیگر موجب افزایش تنش در منطقه می‌شود. سران کشورهای منطقه باید از گفت و گو استقبال کنند زیرا منطق و گفت و گو مشکلات را حل می‌کند در حالیکه شاخ و شانه کشیدن برای یکدیگر شرایط منطقه سخت تر و بدتر می‌کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها