کد خبر: 374803
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۴ ۱۰:۰۰:۵۶
| |

جلیل رحیمی جهان‌آبادی، رییس کمیته بین‌الملل کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس:

ترور سردار سلیمانی نیروهای مقاومت را منسجم‌تر خواهد کرد

رییس کمیته بین‌الملل کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح تحولات منطقه در پی ترور سردار سرافراز شهید قاسم سلیمانی تاکید کرد که این موضوع نیروهای مقاومت را در کشورهای منطقه متحدتر و منسجم‌تر خواهد کرد.

ترور سردار سلیمانی نیروهای مقاومت را منسجم‌تر خواهد کرد
کد خبر: 374803
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۴ ۱۰:۰۰:۵۶

اعتمادآنلاین| جلیل رحیمی جهان‌آبادی، رییس کمیته بین‌الملل کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی، ضمن تسلیت به مناسبت شهادت سردار سرافراز قاسم سلیمانی گفت: این‌که آمریکایی‌ها دست به ترور یک شخصیتی که در خارج از خاک خود و بدون حفاظت لازم امنیتی از سوی کشور خود حضور دارد دست بزنند خیلی کار بزرگ و یک عملیات شاق امنیتی و مهم نیست و این موضوع دستاوردی بزرگ برای آمریکایی‌ها نبوده است.

وی ادامه داد: مشکل آمریکایی‌ها در خاورمیانه قاسم سلیمانی نبوده و نیست بلکه مشکل آنها حضور اشغالگرایانه و مداخله‌جویانه در خاک اینگونه کشورها است. چه در تاریخ ایران چه در حوادث عراق، افغانستان و کشورهای عربی شاهد این بودیم که آمریکا به دنبال ایجاد دولت‌های دست نشانده خود بوده و به دنبال این است که سرنوشت مردم خاورمیانه را رهبری کند. آمریکایی‌ها از شخصیتی همچون قاسم سلیمانی و افرادی همچون او که در منطقه عزت نفس و استقلال‌خواهی را برای ملت‌ها به ارمغان می‌آورند و آموزش می‌دهند که چگونه ملت‌ها از سرنوشت خود و کشورشان دفاع کنند می‌ترسند. آنها از فردی همچون قاسم سلیمانی که به کشورها و ملت‌ها آموزش می‌دهد چگونه تسلیم زورگویی نشده و مقاومت کنند هراس دارند.

رییس کمیته بین‌الملل کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: چه در آمریکای جنوبی مبارزانی همچون گروه‌های چپ‌گرا، چه در افغانستان مبارزانی همچون احمد شاه‌مسعود در مقابل اشغالگرایان شوروی و چه در ایران و خاورمیانه فرماندهانی بزرگ که در جبهه مقاومت شهید شدند و چه بزرگانی که اکنون فعال هستند درسی بزرگ به مردم می‌دهند و آن درس این است که تسلیم زورگویی آمریکا و سلطه آنها نشوند.

رحیمی جهان‌آبادی عنوان کرد: به عقیده من اکنون بیداری لازم را در میان مردم جهان و منطقه شاهد هستیم اگرچه ترور یک مبارز، یک فرمانده و یک ژنرال ارشد خود ضربه سنگینی برای کسانی است که آزادی‌خواه بوده و در جهان در مقابل سلطه مبارزه می‌کند اما این موضوع جایگاه آمریکا را در قلب مردم خاورمیانه تغییر نمی‌دهد و همه گروه‌ها و جناح‌ها و دیدگاه‌های مختلف سیاسی در خاورمیانه نگاه قبلی خود را به آمریکا خواهند داشت.

رییس کمیته بین‌الملل کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در کشور ما یک اجماع ملی، یک عزای عمومی و یک غم فراگیر همه افراد را در هر تفکر و گرایشی در بر گرفته، چرا که همه می‌دانند این شخصیتی که اکنون به شهادت رسیده در راه مبارزه با آمریکا، اسرائیل و در راه دفاع از استقلال کشور و استقلال کشورهای خاورمیانه گام‌های بزرگی برداشته و در آخر به شهادت رسیده اگرچه این موضوع اندوهی بزرگ برای همه ما است اما تصمیم کشورهای منطقه را در قبال آمریکا تغییر نخواهد داد و نیروهای مقاومت در منطقه متحدتر، منسجم‌تر و بیدارتر می‌کند.

وی افزود: این موضوع موجب می‌شود جایگاه نیروهای مقاومت در عراق، لبنان و سایر کشورها برای مردم‌ نمایان‌تر شده و عزت و احترام بیشتری کسب کنند. این موضوع باعث شد که نمایان شود آمریکا تا چه حد کشوری جنایتکار بوده که به هیچ اصولی پایبند نیست. این موضوع باعث شد که در کشور ما یک انسجامی در مقابل آمریکا ایجاد شود و به ما کمک کند از فضای تحریم و فشاری که وجود دارد پیروزمندانه عبور کنیم.

وی در خصوص تاثیر شهادت سردار سرافراز قاسم سلیمانی در تحولات منطقه گفت: باید توجه کنیم که آمریکا در منطقه ما آسیب‌پذیر است و ایران کشوری کوچک نیست بلکه کشوری قدرتمند، دارای نفوذ و دارای جایگاه بالایی در منطقه است و دارای متحدانی است. قطعا آمریکا به دنبال ضربه‌ای که به ایران وارد کرده در پاسخ ضربه‌ای سخت‌تر و عذاب‌آورتر را شاهد خواهد بود. بدون پاسخ ایران، آمریکا از منطقه خارج نخواهد شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها