کد خبر: 374819
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۴ ۱۰:۱۸:۴۷
| |

جدال 70 آزادکار برای دوبنده تیم ملی

چهلمین دوره رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جام جهان پهلوان تختی در حالی از روز چهارشنبه در شهر کرمانشاه آغاز می‌شود که در فاصله چند ماه مانده به بازی‌های المپیک، 70 مدعی در آخرین فرصت برای رسیدن به دوبنده تیم ملی پنجه در پنجه یکدیگر خواهند انداخت.

جدال 70 آزادکار برای دوبنده تیم ملی
کد خبر: 374819
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۴ ۱۰:۱۸:۴۷

اعتمادآنلاین| به طور حتم رقابت‌های بین‌المللی جام تختی آخرین فرصت برای آزادکاران به خصوص مدعیان حضور در المپیک در 6 وزن 57، 65، 74، 86، 97 و 125 کیلوگرم است و بعد از این پیکارها ترکیب تیم ملی البته با ارزیابی عملکرد نفرات اعزامی به رقابت‌های بین‌المللی ایتالیا، ترکیب تیم ملی برای حضور در پیکارهای قهرمانی آسیا در هند و بعد از آن حضور در رقابت‌های کسب سهمیه بازی‌های المپیک در چین (فروردین سال 99) مشخص خواهد شد.

تیم ملی کشتی آزاد در پیکارهای قهرمانی جهان در قزاقستان در وزن‌های 57 و 86 کیلوگرم موفق به کسب سهمیه بازی‌های المپیک شد اما در 4 وزن 65، 74، 97 و 125 کیلوگرم هنوز سهمیه نگرفته‌ایم و به نظر می‌رسد که تکلیف 4 سهمیه باقیمانده در کسب سهمیه المپیک در قاره آسیا که فروردین در کشور چین برگزار می‌شود به نوعی مشخص شود.

به طور حتم جام جهان پهلوان تختی از هر جهت، آخرین فرصت برای حضور در ترکیب تیم ملی در ماه‌های آینده است و نتایج این رقابت‌ها برای کادر فنی از اهمیت فراوانی برخوردار است و عملکرد آزادکاران در جام تختی در ادامه راه المپیکی از اهمیت فراوانی برخوردار است.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد درباره نحوه انتخاب نفرات اعزامی به رقابت‌های پیش رو تصریح کرد: مسیری را که طی کردیم از مسابقات قهرمانی کشور شروع شد و هرچه جلوتر می‌رویم به شناخت بهتر و بیشتری از نفرات خود می رسیم که جام تختی یکی از مهم‌ترین مراحل خواهد بود.

«غلامرضا محمدی» ادامه داد: هیچ کشتی‌گیری را برای المپیک انتخاب نکردیم و حضور در ایتالیا به منزله ملی‌پوش شدنِ این کشتی‌گیران نیست. شخصاً اولتیماتوم دادم که هر کسی در جام تختی کشتی نگیرد هیچ شانسی در آینده برای ملی‌پوش شدن در هیچ مسابقه‌ای از جمله بازی‌های المپیک نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه برنامه ما برای نفراتی که از حضور در جام تختی معاف شده بودند حضور در یک تورنمنت رسمی و بین‌المللی بود تا در آنجا محک بخورند، افزود: هدف ما از حضور در این رقابت‌ها کسب رنکینگ نیست، مسابقات در وزن قانونی برگزار می‌شود و کشتی‌گیران ما تغییر وزن داده‌اند و بهترین جایی بود که می‌توانستند محک بخورند. بعد از جام تختی و تورنمنت ایتالیا ترکیب تیم اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا مشخص خواهد شد، اما قطعاً هدف اصلی ما کسب سهمیه و تکمیل سهمیه‌های باقیمانده در مرحله اول مسابقات گزینشی در چین خواهد بود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها