کد خبر: 374847
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۴ ۱۰:۵۴:۰۹
| |

امیرعلی ابوالفتح، کارشناس مسائل بین‌الملل:

آمریکایی‌ها برای کاهش نقش ایران در منطقه اقدام به ترور قاسم سلیمانی کردند

ابوالفتح، کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به ترور سردار قاسم سلیمانی توسط آمریکایی‌ها اظهار کرد: آمریکایی‌ها درصدد محدود کردن نفوذ ایران در منطقه هستند و ترور سردار قاسم سلیمانی درهمین راستا صورت گرفته است.

آمریکایی‌ها برای کاهش نقش ایران در منطقه اقدام به ترور قاسم سلیمانی کردند
کد خبر: 374847
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۴ ۱۰:۵۴:۰۹

اعتمادآنلاین| امیرعلی ابوالفتح، کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان این‌که ‌آمریکایی‌ها هدف بزرگی را در منطقه دنبال می‌کنند و آن محدود کردن نفوذ ایران در منطقه است، گفت: آنها از چندی پیش در راستای تحقق این هدف اقداماتی را انجام دادند از جمله این‌که توسط اسرائیلی‌ها برخی از نظامیان ایران در سوریه مورد هدف قرار گرفتند که در این راستا می‌توان به شهادت سردار همدانی اشاره کرد. آنها سپس این عملیات را به داخل خاک عراق کشاندند تا به مرزهای ایران نزدیک‌تر باشند.

وی با بیان این‌که استراتژی‌ آمریکایی‌ها در مورد حضور نیروهای ایران در منطقه این بوده که ایران نیروهای خود را از منطقه خارج کند و یا حضور فعالی نداشته باشد چرا که منابع آمریکا در این منطقه به خطر نیفتد، گفت: در دو هفته اخیر تحولاتی رخ داد که این باعث افزایش تنش بین ایران و آمریکا شد. پیمانکار ارتش آمریکایی که البته نظامی نبود در حمله راکتی در کرکوک عراق کشته شد و در پی آن آمریکایی‌ها چند مقر حشد الشعبی در عراق را مورد حمله قرار دادند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل ادامه داد: پس از این حمله شاهد حمله معترضین خشمگین عراقی به سفارت آمریکا در بغداد بودیم که این موضوع با واکنش شدید ترامپ روبه‌رو شد چنانکه او مقامات ایرانی را مورد تهدید قرار داد که با واکنش سختی از سوی آمریکا روبه‌رو خواهند شد.

وی با بیان این‌که انتظار می‌رفت که آمریکایی‌ها در برابر حمله به سفارت این کشور در عراق توسط معترضین عراقی واکنشی اقدامی انجام دهند ولی حجم آن قابل تصور نبود و کمتر کسی تصور می‌کرد که این واکنش در حد حمله مستقیم به یکی از بالاترین فرماندهان نظامی ایران باشد، ادامه داد: در حال حاضر سوال این است که ایران در برابر این اقدام آمریکا چه واکنشی نشان خواهد داد البته مقامات عالی رتبه ایران در پیام‌های خود اعلام کردند که انتقام سختی از آمریکایی‌ها خواهند گرفت ولی این‌که این انتقام سخت چگونه خواهد بود مشخص نیست.

این استاد دانشگاه با بیان این‌که حرکت دومینوواری که بین ایران و آمریکا آغاز شده ادامه پیدا خواهد کرد، تصریح کرد: این پیش‌بینی وجود دارد که هر بار سطح درگیری بالاتر برود ولی باز هم نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی کرد که ایران در برابر این حمله آمریکا چه اقدامی را انجام می‌دهد و فعلا باید منتظر گذشت زمان بود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها