کد خبر: 374919
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۴ ۱۲:۵۴:۱۲
| |

نماینده پارلمان انگلیس از عدم اطلاع‌رسانی آمریکا انتقاد کرد

رئیس کمیته امور خارجی پارلمان انگلیس با انتقاد از عدم اطلاع‌رسانی آمریکا به لندن پیش از ترور سردار سلیمانی، گفت متحدان نباید یکدیگر را غافلگیر کنند.

نماینده پارلمان انگلیس از عدم اطلاع‌رسانی آمریکا انتقاد کرد
کد خبر: 374919
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۴ ۱۲:۵۴:۱۲

اعتمادآنلاین| «تام توگِندات» رئیس کمیته امور خارجی پارلمان انگلیس شامگاه جمعه از تصمیم خودسرانه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور ایالات متحده در صدور دستور ترور سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در حمله هوایی نظامیان تروریست آمریکایی، و اطلاع ندادن به لندن پیش از حمله شدیدا انتقاد کرد.

توگندات در مصاحبه با شبکه «بی. بی. سی.» ضمن انتقاد از اینکه عدم اطلاع رسانی به انگلیس پیش از اتخاذ چنین تصمیماتی به رویه معمول دولت آمریکا تبدیل شده، گفت: «من اعتقاد داشتم که دلیل متحد داشتن، این است که بتوانیم دشمنان خود را غافلگیر کنیم، نه خودمان را!»

او با شرم‌آور دانستن عادی شدن این رویه در دولت آمریکا، از واشنگتن خواست تا اطلاعات بیشتری را با متحدان خود در میان بگذارد.

این نماینده پارلمان انگلیس دلیل خود را برای لزوم اطلاع داشتن پیش از اتخاذ چنین تصمیماتی، اینگونه بیان کرد: «دولت [انگلیس] باید انتخاب‌های بسیار سریعی درباره امنیت شهروندانش در کشورهای خارجی و همچنین امنیت خدمه [نظامی] خود اتخاذ کند».

به نوشته گاردین، «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس که مشغول گذراندن تعطیلات کریسمس در جزایر کارائیب بود، اطلاعی از تصمیم ترامپ برای ترور کردن سردار سلیمانی نداشته است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها