علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی:

آقای ترامپ! شما جنایتی هم‌ردیف کودتای 28 مرداد انجام دادید/ سردار سلیمانی در دفاع از امنیت منطقه، بدیلی نداشت/ به خاطر نادانی خود جان آمریکایی‌ها را در این منطقه‌ای وسیع به خطر انداخته‌اید/ اقدام وحشیانه رئیس‌جمهور آمریکا یک عملیات تروریستی جنگی محسوب می‌

رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس‌جمهوری آمریکا گفت: آقای ترامپ شما جنایتی بزرگ مرتکب شدید. نام شما تاریح جهان هم‌ردیف جنایات کودتای 28 مرداد و جنایات آمریکا در سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران ثبت خواهد شد.

آقای ترامپ! شما جنایتی هم‌ردیف کودتای 28 مرداد انجام دادید/ سردار سلیمانی در دفاع از امنیت منطقه، بدیلی نداشت/ به خاطر نادانی خود جان آمریکایی‌ها را در این منطقه‌ای وسیع به خطر انداخته‌اید/ اقدام وحشیانه رئیس‌جمهور آمریکا یک عملیات تروریستی جنگی محسوب می‌
کد خبر: 375044
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۵ ۰۸:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، در نطق پیش از دستور امروز- دوشنبه -مجلس شورای اسلامی ضمن محکومیت جنایت آمریکا در ترور شهید سردار سپهبد قاسم سلیمانی و همراهان ایشان گفت: حادثه شهادت روز جمعه اخیر یک‌باره شرایط منطقه و جهان را تغییر داد، شهادت سردار بزرگ مقاومت، مجاهد نستوه، حاج قاسم سلیمانی و همراهانش ملت ایران را به سوگ نشاند، این شهید بزرگوار چهل سال در راه انقلاب اسلامی و امنیت ملت ایران یکسره در مجاهدت بود.

وی ادامه داد: شهید قاسم سلیمانی از ابتدای جوانی در دفاع مقدس حضور فعال داشت و از فرماندهان شجاعی بود که در اکثر عملیات مهم کشور نقش پیشرو داشت و پس از آن در فرماندهی سپاه قدس در دفاع از امنیت منطقه بدیلی نداشت و همگان رشادت‌های این سرباز ولایت را در سرکوب تروریست‌های داعش مشاهده کردند، چه در عراق و چه در سوریه بنا به درخواست دولت های آنان، او بود که به کمک مردم آن کشورها شتافت و با طراحی‌های دقیق تروریست ها را از سر مردم منطقه زدود.

رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به رییس جمهوری آمریکا گفت: آقای ترامپ شما جنایتی بزرگ مرتکب شدید نام شما تاریح جهان هم ردیف جنایات کودتای 28 مرداد و جنایات آمریکا در سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران ثبت خواهد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: پس از آن، سردار سلیمانی در دفاع از امنیت منطقه، بدیلی نداشت و همگان رشادت‌های این سرباز ولایت را در سرکوب تروریست‌های داعش مشاهده کردند.

لاریجانی بیان کرد: سردار سلیمانی چه درعراق و چه در سوریه بنا بر درخواست دولت‌های این کشور‌ها به کمک مردم آن کشور‌ها شتافت و با طراحی‌های دقیق، شرّ تروریست‌ها را از سرِ مردم منطقه زدود و سلیمانی مرد بزرگی در تاریخ ایران و منطقه است و به همین دلیل شهادت او به ملت‌های منطقه شوک عجیبی وارد کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در مبارزات ملت عراق با داعش، مجاهد گرانقدر شهید حاج ابومهدی المهندس نیز حضوری فعال داشت. قدردانی ملت عراق در تشییع باشکوه این دو مجاهد ضدتروریست‌های وحشی نشان دهنده نقش آنان در امنیت منطقه است.

لاریجانی خطاب به ترامپ اظهارداشت: آقای ترامپ شما جنایتی بزرگ مرتکب شدید. نام شما را در تاریخ ایران هم ردیف جنایت کودتای 28 مرداد و جنایت دیگر آمریکا در سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران ثبت می‌کنند.

وی ادامه داد: مسئولان آمریکایی با دستپاچگی اعلام کردند ما اقدام پیشدستانه انجام دادیم برای اینکه از پوشش قانون جنگل استفاده نمایند. جدای از اینکه این قانون من‌درآوردی چیزی جز قانون جنگل نیست. در همین متن خلاف واقع گفته اند، چه اقدامی پیش رو بود که شما دست به اقدام پیشدستانه زدید؟ مسئولان آمریکایی گفته اند سردار سلیمانی می‌خواست در سوریه، لبنان و عراق علیه نیرو‌های آمریکایی اقداماتی انجام دهد. این ادعا یک دروغ بیش نیست.

لاریجانی تصریح کرد: مردم آمریکا و مجلس نمایندگان این کشور بدانند ادعای رئیس جمهور آمریکا دروغگویی برای کش دادن به یک جنایت جنگی و تروریستی است و قصد فریب دارند. اگر اسنادی دارند، علنی کنند.

وی ادامه داد: اینکه در یک فرودگاه بین المللی در یک کشور، نیرو‌های آمریکایی با هلی کوپتر و هواپیما یک مسئول عالیرتبه ایرانی و یک مسئول عالیرتبه عراقی را به شهادت برسانند، با هیچ یک از قواعد بین‌المللی سازگار نیست. اقدام وحشیانه رئیس‌جمهور آمریکا یک عملیات تروریستی جنگی محسوب می‌شود که در دلِ آن نهایت بی حرمتی به ملت عراق نهفته است که بدون هیچ مجوزی شبانه و دزدانه این اقدام را انجام دادند.

لاریجانی اظهارداشت: آقای ترامپ با وحشت زدگی اعلام کرد ملت ایران و عراق پس از این اقدام جشن و سرور راه انداخته اند. همین سخن آنان نشان می‌دهد چقدر از واقعیت‌های منطقه دور هستند.

وی گفت: آقای ترامپ وزیر خارجه بی ادب شما با اطلاعات غلطی که به شما داده است، شما را در این باتلاق بی‌سرانجام انداخته است. لااقل واکنش ملت عراق و ایران را در برابر عمل جنایتکارانه خود ببینید و بفهمید چقدر بیراهه رفته‌اید.

لاریجانی با تأکید بر اینکه ملت ایران شما را نمی‌بخشد، گفت: سزای این گستاخی سفاکانه را خواهید چشید و شما مسئول آن هستید. شما با این کار امنیت منطقه را به مخاطره انداختید و باید پاسخگو باشید.

رئیس مجلس اظهارداشت: ملت ایران در راه انقلاب اسلامی شهدای گرانقدری تقدیم کرده است و اتفاقا در همه این جنایت‌ها به نحو مستقیم یا غیرمستقیم آمریکا دست داشته است. چه در دفاع مقدس که صدام را تحریک به جنگ کردید و او را مورد حمایت قرار دادید و چه حمایت از تروریست‌های ضدانقلاب که بزرگان کشور را ترور کردند و آخرین آن این جنایت بود که سردار مجاهد حاج قاسم و یارانش را به شهادت رساندید.

وی افزود: بدانید این ماجراجویی نتایج دردآوری برای شما خواهد داشت. آقای ترامپ! ملت ایران را تهدید نکنید. شما دولتی هستید که با ذلت تمام مقابل یک گروه که روزی آن را تروریست می‌دانستید و از طالبان به عنوان تروریست یاد می‌کردید، اما امروز از طالبان درخواست امان می‌کنید تا کلاهتان را بردارید و فرار کنید و آن‌ها هستند که به شما فرمان می‌دهند. شما امروز در مقابل ایران در باتلاقی گرفتار شده اید که چندین برابر قاره اروپا است. شما به خاطر نادانی خود جان آمریکایی‌ها را در این منطقه بسیار وسیع به خطر انداخته‌اید.

لاریجانی به آمریکا توصیه کرد بهتر است قبل از هر چیز کلاهتان را بردارید و از منطقه فرار کنید.

رئیس مجلس گفت: به نمایندگان ملت و آحاد ملت شهادت سرباز پاک باخته اسلام حاج قاسم سلیمانی، شهید حاج ابومهدی، شهید پورجعفری، شهید مظفری نیا، شهید طارمی و شهید زمانیان را تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.

وی تأکید کرد: هوشیاری ملی در ایران آنقدر چشمگیر بود و هست که همه ملت در عزای این عزیزان به صحنه آمده اند و با یک همبستگی ملی در مقابل ستم آمریکایی‌ها ایستادند و یکصدا از مسئولان پاسخ درخور و کوبنده را می‌طلبند.

لاریجانی تأکید کرد: ملت عزیز ایران، همه مسئولان کشور خادمان شما هستند و دستور خاص شما را روی چشم می‌نهند و همان گونه که رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمودند، در مقابل کسانی که به عزت ملی کشور جسارت کنند، پاسخ کوبنده خواهند داد.

رئیس مجلس تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی به ملت عزیز عرض تسلیت دارد و در برابر مجاهدت مخلصانه شهید سرافراز حاج قاسم و یارانش سرِتعظیم فرو می‌آورد و با قاطعیت پیگیر مجازات جانیان این اقدام وحشیانه خواهد بود.

وی ادامه داد: ملت ایران! همبستگی خود را حفظ کنید که کلید پیروزی این ملت در همبستگی و وحدت شماست.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها