کد خبر: 375046
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۵ ۰۸:۵۱:۰۰
| |

اخبار لحظه به لحظه تشییع فرمانده شهید سپاه قدس:

سردار سلیمانی بر دوش مردم خوزستان تشییع شد/ پیکر پاک و مطهر شهید سلیمانی به مشهد منتقل شد/ طنین شعار «فریاد یا امام رضا، قاسم رسید از کربلا» در تشییع پیکر شهید سردار سلیمانی

مراسم ویژه تشییع پیکر شهید سردار حاج قاسم سلیمانی در استان‌های خوزستان و خراسان رضوی انجام شد.

سردار سلیمانی بر دوش مردم خوزستان تشییع شد/ پیکر پاک و مطهر شهید سلیمانی به مشهد منتقل شد/ طنین شعار «فریاد یا امام رضا، قاسم رسید از کربلا» در تشییع پیکر شهید سردار سلیمانی
کد خبر: 375046
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۵ ۰۸:۵۱:۰۰

اعتمادآنلاین| در پی درخواست مردم خوزستان برای میزبانی از پیکر پاک شهید سردار حاج قاسم سلیمانی، مراسم تشییع وی و همراهان شهیدش از ساعت 7 صبح امروز یکشنبه، 15 دی‌ماه در میدان مولوی اهواز با نوحه‌سرایی آغاز شده است. ضمن این که همه ادارات، مدارس و دانشگاه‌های سراسر خوزستان نیز تعطیل هستند.

جمعیت با شعار الله اکبر از مولوی به سمت سلمان فارسی حرکت کردند. در این مراسم عشایر حضور چشم‌گیری داشتند.

همچنین در مراسم تشییع شهید سردار حاج قاسم سلیمانی از 23 هزار شهید خوزستانی یاد شد.

1

عده ای از مردم یاسوج برای تسلیت به اهواز آمده بودند و در این مراسم حضور داشتند.

در این مراسم همچنین از شهید هلیسایی، مدافع حرم که پیکرش به کشور بازنگشت، یاد شد.

2


مسئولان لشکری و کشوری نیز در این مراسم حاضر هستند.

پیکر مطهر شهدای حمله تروریستی آمریکا، صبح امروز به شکل هوایی وارد فرودگاه اهواز شد.

صدها نفر از مردم و مسئولان لشکری و کشوری استان با حضور در فرودگاه اهواز به استقبال پیکر شهدا رفتند.

3

پیکر مطهر شهید حاج قاسم سلیمانی و یاران شهیدش روز شنبه به ترتیب در حرمین کاظمین (ع)، کربلای معلی و نجف اشرف در جوار حرم امیرالمومنین (ع) تشییع شد و بامداد امروز به میهن بازگشت.

حشد الشعبی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که پیکر شهید ابومهدی المهندس به همراه پیکر شهید سپهبد سلیمانی برای انجام آزمایش‌ دی.ان.ای به ایران منتقل شده و پس از انجام آزمایش‌ها برای خاکسپاری در وادی‌السلام نجف به عراق بازگردانده می‌شود.

4

سردار حاج قاسم سلیمانی، سردار سپاه اسلام، بامداد روز جمعه درپی حمله بالگردهای آمریکایی به کاروان الحشد الشعبی در نزدیکی فرودگاه بغداد، به فیض شهادت نائل آمد. در این حمله، ابومهدی المهندس، معاون الحشد الشعبی و چند نفر از اعضای این سازمان به شهادت رسیدند.

پیکر سردار سلیمانی بر دوش مردم خوزستان قرار گرفت


پیکر سردار سلیمانی و شهدای حمله تروریستی آمریکا وارد جمعیت شد. مردم در محدوده حسینیه ثارالله (ع) اهواز در حال تشییع پیکر سردار سلیمانی هستند.

ویرانه شود تل‌آویو به زودی، ولله نماند اثر از آل سعودی، ایران شده ز داغت کرب و بلا دوباره و لبیک یا حسین، از شعارهایی است که مردم ولایت‌مدار خوزستان همزمان با تشییع شهدا سر می‌دهند.

به دلیل استقبال باشکوه مردم اهواز در تشیع سردار شهید قاسم سلیمانی و یاران شهیدش، مراسم تشییع این شهیدان گرانقدر در مشهد با تاخیر و در ساعت 14 برگزار می شود.

پیکر سردار شهید سلیمانی به سمت فرودگاه اهواز در حال حرکت است

پیکر سردار شهید سلیمانی پس از استقبال کم نظیر مردم از آن به سمت فرودگاه اهواز در حال حرکت است.

سردار سلیمانی برای همیشه خوزستان را ترک کرد

پیکر شهید سردار حاج قاسم سلیمانی امروز 15 دی ماه پس از تشییع با شکوه در اهواز به مشهد مقدس منتقل شد.

پس از تشییع و وداع جانسوز میلیونی مردم انقلابی خوزستان، دقایقی قبل پیکرهای مطهر سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و برادر مجاهدش ابومهدی المهندس، به فرودگاه اهواز انتقال یافتند تا راهی طواف حرم حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) شوند.

مردم مشهد چند ساعت مانده به استقبال از پیکر مطهر سردار شهید قاسم سلیمانی در میدان پانزده خرداد حضور یافتند.


سردار اسماعیل قاآنی فرمانده جدید سپاه قدس، سخنران مراسم تشییع پیکر مطهر سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی و همرزمانشان در مشهد خواهد بود.

آغاز مراسم تشییع شهدای مقاومت در مشهد

دقایقی قبل مراسم تشییع شهید قاسم سلیمانی در مشهد با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید رسما آغاز شد.


مردم مشهد در این مراسم شعارهای «خون سلیمانی حیات بخشید ما را از فتنه‌ها نجات بخشید» و «فاتحه‌ای برای خود بخوانید منتظر پاسخ ما بمانید» به سر دادند.

پیکر سردار شهید سلیمانی وارد فرودگاه مشهد شد

1

پیکر سردار شهید سلیمانی وارد فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد شد.

صدها نفر از مردم و مسؤولان لشکری و کشوری استان خراسان رضوی برای استقبال از پیکر شهدای مقاومت در فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد حضور دارند.

پیکر مطهر شهید حاج قاسم سلیمانی و یاران شهیدش روز شنبه به ترتیب در حرمین کاظمین (ع)، کربلای معلی و نجف اشرف در جوار حرم امیرالمومنین (ع) تشییع شد و بامداد امروز به میهن بازگشت.

پیکر پاک و مطهر شهید سلیمانی به مشهد منتقل شد

2


مدیرکل فرودگاه‌های استان خوزستان گفت: پیکر پاک و مطهر شهید سپهبد قاسم سلیمانی پس از تشییع با شکوه در اهواز لحظاتی پیش به مشهد مقدس منتقل شد.

محمدرضا رضائی اظهار داشت: پیکر مطهر شهید سلیمانی فرمانده سپاه قدس که با شکوه خیره کننده مردم خوزستان تشییع شده بود در ساعت 13 به وسیله یک فروند هواپیمای ایرباس فرودگاه اهواز را به مقصد مشهد مقدس ترک کرد تا در این شهر نیز تشییع شود.

وی اضافه کرد: پیکر مطهر شهید سلیمانی وهمرزمانش که در عراق به درجه رفیع شهادت نائل آمده بودند ساعت پنج صبح روز یکشنبه از نجف وارد فرودگاه اهواز شدند و مورد استقبال بی نظیر جمعی از مردم و مسئولان استان خوزستان قرار گرفتند.

3

وی گفت: پیکر مطهر این شهدا پس از ورود به فرودگاه اهواز بلافاصله به بیمارستان نفت اهواز منتقل و در ساعت هشت صبح توسط مردم قدرشناس استان خوزستان تشییع شدند که به دلیل ازدحام جمعیت این تشییع با تاخیر انجام و در ساعت 13 مجددا برای انتقال وارد فرودگاه اهواز شدند.

مدیرکل فرودگاه‌های استان خوزستان گفت: تمامی عوامل این فرودگاه برای استقبال از پیکرهای مطهر شهید سلیمانی و همرزمانش از روز گذشته بسیج شده بودند وخوشبختانه بدون هیچ‌گونه مشکلی تمامی تدارکات لازم در این زمینه انجام تا دین خود را به شهدا ادا کرده باشند.

وی گفت: همه ما مدیون خون شهدا هستیم و استقبال و تشییع پیکرهای مطهر آنها کمترین وظیفه ای است که در قبال آنها داریم.

4

مدیر کل فرودگاههای استان خوزستان افزود: از روز گذشته که مشخص شد پیکرهای مطهر این شهدای گرانقدر از طریق فرودگاه اهواز وارد خوزستان میشوند سیل عظیمی از مردم شهید پرور خوزستان راهی فرودگاه اهواز شدند که به دلیل محدودیت‌های فرودگاهی امکان‌حضور آنها در سالن‌های ویژه فرودگاه وجود نداشت اما عوامل فرودگاه اهواز در کنار این مردم و در محوطه وسالن‌های فرودگاه به عزاداری پرداختند.

طنین شعار "فریاد یا امام رضا، قاسم رسید از کربلا" در تشییع پیکر شهید سردار سلیمانی

پیکر سردار شهید سلیمانی و یارانش هم اکنون با حضور پرشور مردم ولایتمدار و انقلابی مشهد با شعار"فریاد یا امام رضا، قاسم رسید از کربلا" به سمت حرم رضوی در حال تشییع است.

پیکر سردار شهید سلیمانی و یارانش هم اکنون با حضور گسترده و پرشور مردم ولایتمدار و انقلابی مشهد با شعار"فریاد یا امام رضا، قاسم رسید از کربلا" به سمت حرم رضوی در حال تشییع است. صحن جامع رضوی برای برگزاری نماز جماعت و مراسم گرامی‌داشت سردار شهید قاسم سلیمانی فرش شده است. در خلال سخنرانی و همگام با سخنران مردم با ندای "لبیک یا حسین"، "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل" نفرت خود را نسبت به این اتفاق نشان می دهند.


در این میان تعدادی از فرماندهان ارتش و سپاه به همراه هیات همراه به جایگاه ویژه مراسم وارد شدند.


پس از پایان سخنرانی آیات قرآن و صلوات خاصه امام رضا (ع) در فضای حرم طنینی انداز شد با پایان مراسم تلاوت قرآن و خوانش صلوات خاصه حضرت امام رضا(ع) مرثیه‌ و نوحه‌خوانی برای گرامی‌داشت شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی انجام شد و در این زمان صدای گریه از صفوف مختلف مردم حاضر در صحن‌های حرم مطهر رضوی به گوش می رسد. مراسم سینه‌زنی مردم شور و غم آن‌ها را بیش از پیش آشکار می کند.

مردم شهیدپرور مشهد با شعارهای "خون سلیمانی حیات بخشید ما را از فتنه‌ها نجات بخشید" ، "فاتحه‌ای برای خود بخوانید منتظر پاسخ ما بمانید"، " مرگ بر آمریکا"، " این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده"،... ، پیکر پاک این شهدا را تا حرم مطهر رضوی بدرقه می‌کنند.

مردم از نقاط مختلف شهر با مترو، اتوبوس و سایر وسایل نقلیه با وجود ازدحام بسیار زیاد جمعیت خود را به حرم می‌رسانند و با توجه به محدودیت‌های ترافیکی در خیابان‌های منتهی به حرم رضوی رفت و آمد وسایل نقلیه عمومی به صورت مداوم انجام می‌شود.

با توجه به تاخیر در زمان بندی تشییع پیکر شهید سلیمانی مردم چند ساعت زودتر در خیابان‌های منتهی به حرم حضور بهم رسانده بودند.

مردم از ورودی‌های مختلف حرم رضوی وارد می‌شوند و به سمت ورودی باب‌الرضا که تشییع پیکر سردار سلیمانی به آن منتهی می‌شود، حرکت می‌کنند و با گذشت زمان جمعیت در صحن جامع رضوی افزایش پیدا می‌کند.

در حال تکمیل است..

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها