با موافقت نمایندگان صورت گرفت؛

تعیین اصطلاحات طرح دوفوریتی شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت‌های انتخاباتی

نمایندگان مجلس اصطلاحات و عبارات طرح دوفوریتی شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت‌های انتخاباتی در انتخابات مجلس شورای اسلامی را تعیین کردند.

تعیین اصطلاحات طرح دوفوریتی شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت‌های انتخاباتی
کد خبر: 375054
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۵ ۰۹:۰۳:۱۷

اعتمادآنلاین| نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه، 15 دی ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح دوفوریتی شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت های انتخاباتی در انتخابات مجلس شورای اسلامی با 158 رأی موافق، 5 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از مجموع 236 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

در ماده یک این طرح آمده است؛ اصطلاحات و عبارات زیر در این قانون، در معانی ذیل به‌کار می‌روند:

1- تبلیغات: به مجموعه اقدامات نامزدهای انتخابات و یا نمایندگان آنها و سایر افراد- اعم از گفتاری، نوشتاری و رفتاری- به منظور تأثیرگذاری بر رأی‌دهندگان گفته می‌شود که با هدف رساندن پیام، خط مشی و برنامه نامزدها یا احزاب و گروههای سیاسی به مردم می‌باشد تا از این طریق آنها را به رأی‌دادن به نامزدهای مورد نظر یا جریان و گروه خاص ترغیب نمایند.

2- فعالیت‌های انتخاباتی: به هرگونه فعالیت قانونی اطلاق می‌گردد که نامزدها، احزاب و گروههای سیاسی و طرفداران آن‌ها در تبلیغات و یا امور مرتبط با انتخابات انجام می‌دهند.


3- هزینه‌های انتخاباتی: هزینه‌هایی مادی است که نامزدهای انتخابات و احزاب و گروههای سیاسی در انجام فعالیت‌های انتخاباتی و تبلیغات، صرف می‌کنند.

4- تأمین مالی انتخابات: به مجموعه منابعی گفته می‌شود که جهت تأمین هزینه‌های انتخاباتی انجام و یا صرف می‌شود.

5- سامانه مالی انتخابات: پایگاهی است که وزارت کشور به‌صورت الکترونیکی ایجاد و نامزدها و احزاب و گروههای سیاسی ملزم به ثبت اطلاعات مالی خود مطابق قانون در این سامانه می‌باشند.

منبع: خانه‌ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها