وزارت علوم درباره تعویق امتحانات فردا اطلاعیه‌ای صادر کرد

معاونت آموزشی وزارت علوم درخصوص امکان تعویق امتحانات روز دوشنبه دانشگاه‌ها برای شرکت دانشگاهیان در تشییع پیکر سردار سلیمانی اطلاعیه‌ای صادر کرد.

وزارت علوم درباره تعویق امتحانات فردا اطلاعیه‌ای صادر کرد
کد خبر: 375058
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۵ ۰۹:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| معاونت آموزشی وزارت علوم در این اطلاعیه‌ اعلام کرد: دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در صورتی که در روز دوشنبه 16 دی‌ماه 98 (همزمان با آیین تشییع پیکر سردار شهید سلیمانی) برنامه‌ای برای برگزاری آزمون‌های پایان نیمسال تحصیلی تدارک دیده‌اند، می‌توانند با به تعویق انداختن آن آزمون، با دانشجویان و دانشگاهیان علاقه‌مند به شرکت در آیین یادشده و ادای احترام به آن شهید عزیز همراهی کنند.

تعطیلی برخی دانشگاه‌های تهران

در خبری دیگر، برخی دانشگاه‌های تهران روز دوشنبه تعطیل شدند. در این باره علی آهون‌منش رئیس اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی گفت: موسسات و دانشگاه‌های غیرانتفاعی تهران روز دوشنبه 16 دی ماه به دلیل شرکت دانشجویان در مراسم تشییع پیکرمطهر سردار قاسم سلیمانی، تعطیل است. او ادامه داد: امتحانات روز دوشنبه دانشجویان در روز آخر امتحانات برگزار خواهد شد.

لغو امتحانات 3 روز دانشگاه پیام‌نور


خبر دیگر آنکه محمدرضا زمانی، رئیس دانشگاه پیام‌نور از لغو امتحانات 3 روز دانشگاه پیام نور خبرداد و گفت: امتحانات در کلیه مراکز و واحدهای دانشگاه پیام‌نور برای تسهیل شرکت دانشجویان در مراسم تشییع پیکر سردار شهید قاسم سلیمانی و مراسمی که به مناسبت شهادت این سردار سرفراز برگزار می‌شود، در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه در سراسر کشور لغو خواهد بود. او یادآوری کرد: امتحانات روزهای لغوشده، پس از ایام امتحانات برگزار و زمان برگزاری، تاریخ و ساعت آن متعاقبا اعلام می‌شود.

تغییر برنامه امتحانات دانشگاه آزاد در چند استان


از سوی دیگر، رضا همدانچی، مدیر کل روابط عمومی دانشگاه آزاد از تغییر زمان برگزاری امتحانات دانشجویان دانشگاه آزاد در برخی استان‌ها در پی شهادت سردار اسلام حاج قاسم سلیمانی خبر داد و گفت: رئیس دانشگاه آزاد به منظور تسهیل حضور دانشجویان، استادان و کارمندان دانشگاه آزاد در مراسم عزاداری و تشییع پیکر حاج قاسم سلیمانی بخشنامه‌ای در راستای تغییر زمان برگزاری امتحانات در چند استان صادر کرده است.

مدیر کل روابط عمومی دانشگاه آزاد افزود: براساس این بخشنامه در روز یکشنبه 15 دی ماه امتحان واحدهای دانشگاه آزاد در استان خراسان رضوی، خراسان شمالی و جنوبی، روز دوشنبه 16 دی ماه امتحانات استان تهران، استان قم، استان البرز، استان مازندران و مرکزی و همچنین روز سه‌شنبه 17 دی ماه امتحانات دانشجویان در استان‌های کرمان، یزد، سیستان‌و‌بلوچستان و هرمزگان لغو می‌شود و به زمان دیگری موکول خواهد شد.او ادامه داد: امتحانات لغوشده به روز پس از آخرین امتحان با نظر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان منتقل می‌شود.

تجمع دانشجویان دانشگاه‌های مختلف در دانشگاه تهران


همچنین دانشجویان دانشگاه‌های مختلف ظهر دیروز و پس از برگزاری نماز ظهر و عصر با برگزاری تجمع در محوطه دانشگاه تهران، ضمن ابراز انزجار از حرکت اخیر آمریکایی‌ها در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی، آمادگی خود را برای گرفتن انتقام سخت از آمریکا اعلام کردند.

دانشجویان ضمن در دست داشتن پلاکاردها و تصاویری از سردار سلیمانی تاکید کردند مسیر شهدای انقلاب را با قدرت تمام ادامه می‌دهند. دانشجویان سپس برای عرض تسلیت شهادت سردار سلیمانی به محضر مقام معظم رهبری به سوی حسینیه امام خمینی (ره) رهسپار شدند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها